• 1395/11/25 - 11:12
  • - تعداد بازدید: 1362
  • - تعداد بازدیدکننده: 128
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Z2t7
در راستای بهبود ترافیک؛

تقاطع بلوار خلیج‌فارس در بندرعباس راه‌اندازی شد

یکی از مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس، عدم یکپارچگی شبکه معابر و از همه مهمتر ارتباط معابر جنوبی- شمالی است که در راستای برقراری تعادل در جریان ترافیک و استفاده از ظرفیت بلوار خلیج فارس، این تقاطع راه اندازی شد.

 


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: یکی از مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس، عدم یکپارچگی شبکه معابر و از همه مهمتر ارتباط معابر جنوبی- شمالی است که در راستای برقراری تعادل در جریان ترافیک و استفاده از ظرفیت بلوار خلیج فارس، این تقاطع راه اندازی شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، محمدرضا کهوری با اشاره به مدیریت صحیح ترافیک در شریان های اصلی شهر تصریح نمود: شناخت عوامل جهت کاهش تصادفات و همچنین روشهای صحیح مدیریتی که پس از تصادف باید برای تردد عادی و کاهش بار ترافیک بکار گرفت، مهم و تأثیر گذار می باشد.


وی با اشاره به نقش عمده و تعیین کننده  معابر شهری در طراحی یک شهر افزود: یکی از وظایف مهمی که معابر بر عهده دارند دسترسی های موجود در یک شهر می باشد، این نقش از آن جهت مهم و حیاتی است که اگر دسترسی های یک شهر مطلوب باشد به مراتب از بار ترافیکی کاسته  ودر نهایت وقت و هزینه ی کمتری صرف رفت و آمد و حمل و نقل خواهد شد.


محمدرضا کهوری تصریح کرد: با طراحی مناسب معابر احساس امنیت و راحتی را به ساکنان آن شهر القا می گردد، در همین راستا مطالعات طراحی بلوار خلیج فارس بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان توسط کارشناسان در دستور کار قرار گرفت .


وی نظم بخشی به رفت و آمد خودروها و افزایش ایمنی سفر، روان سازی و انضباط ترافیکی را از اهداف مهم  راه اندازی تقاطع چراغ دار بلوار امام خمینی(ره) جهت اتصال به بلوار خلیج فارس عنوان نمود و افزود: راه اندازی این تقاطع  باعث شده شهروندان جهت دسترسی به محدوده گلشهر جنوبی و همچنین مرکز شهر بجای استفاده از معبر امام خمینی از بلوار خلیج فارس و در ادامه بلوار ساحلی استفاده کنند. این امکان جدید علاوه بر کاهش زمان سفر باعث کاهش تردد اضافی در محور امام خمینی گردیده است.


محمدرضا کهوری اظهار کرد: در راه اندازی تقاطع مذکور کلیه موارد از قبیل عوامل انسانی ،عوامل ترافیکی و سایرعوامل فیزیکی مورد توجه قرار گرفته است و با ساماندهی گره های ترافیکی در این مسیر باید گفت رویکردی  منسجم و  گامی اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر شهری به شمار می آیند  .


وی خاطرنشان کرد: برخی از خیابان ها در سطح شهر تأثیر چندانی در روان سازی ترافیک ندارند و یا مورد استفاده چندانی قرار نمی گیرند که کارشناسان ما در حوزه طراحی و برنامه ریزی با تغییرات و اصلاح هندسی نسبت به بهره برداری مؤثر از آنها اقدام می کنند.


 


کهوری ادامه داد: بلوار خلیج فارس نیز یکی از معابری بود که کمتر مورد استفاده قرار می گرفت که با مطالعات صورت گرفته، اقدامات لازم مبنی بر تبدیل شدن به تقاطع چراغ دار انجام شد که بطور یقین بار ترافیکی چشمگیری را از بلوار امام به بلوار خلیج فارس منتقل می کند و باعث کاهش ترافیک در مسیر اتوبوس پر سرعت شهری بعنوان یکی از مسیرهای پرتردد و و دارای بار ترافیکی زیاد می گردد.

  • گروه خبری : اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 3821
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید