• 1395/05/05 - 13:04
  • - تعداد بازدید: 1376
  • - تعداد بازدیدکننده: 189
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Z23
ویژه كارشناسان و هرس‌کاران؛

کارگاه آموزشی انواع هرس فضای سبز بندرعباس برگزار شد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس از برگزاری کارگاه آموزشی هرس درخت و درختچه و گیاهان زینتی و گلدار خبر داد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس از برگزاری کارگاه آموزشی هرس درخت و درختچه و گیاهان زینتی و گلدار خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مصطفی خادم با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه در مناطق  سه‌گانه، کارگاه‌های آموزشی در خصوص انواع هرس درخت و درختچه و گیاهان زینتی و گلدار برای کارشناسان و هرسکاران در فضای سبز برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه در این کارگاه به مسائل فنی و اجرایی و احتمال بروز خطرات جانی و مالی و ایمنی کار نیز پرداخته شده است، افزود: در کارگاه‌های مذکور نحوه هرس تمامی درختان موجود در معابر از قبیل چریش، کنار، آکاسیا، لور، گل کاغذی و... آموزش داده شد.


مصطفی خادم ادامه داد: هرس درختان در آستانه فصل سرما باید طبق دستورالعمل انجام شود که در این کارگاه ها ضمن ارائه نکاتی در زمینه هرس کامل درختان، نحوه هرس درختان کهنسال و خطرزا نیز آموزش داده شد.


راحیل قاسمی، دبیر کمیته هرس و ساماندهی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس نیز در این ارتباط بیان کرد: کلاس آموزشی به صورت تئوری و عملی، با موضوع آگاهی از زمان مناسب هرس و شناخت شاخه‌های نیازمند هرس در درختان، چگونگی برش شاخه‌ها در زمان هرس جهت حفظ درخت، شناسایی درختچه‌های مختلف با توجه به نوع بهره‌وری، هرس رونده‌ها و هویت آنها برای دیوار سبز، هرس پرچین‌ها و چگونگی حفظ سبزینگی آنها بعد از گذشت چند سال از کاشت آنها و حذف شاخه‌های خشبی شده برگزار شد.


این مسئول عنوان کرد: در هر یک از این دوره‌ها بیش از 30 نفر كارشناسان و هرس‌کاران فضای سبز حضور داشتند و آموزش هرس به صورت عملی برای انواع درختان ارایه شد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 971
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید