رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر خبر داد:
احداث 30 جانپناه عابر پیاده/ زندگی آسوده و ایمن حق تمام شهروندان است
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: پیادهروی طبیعیترین و عمدهترین شیوه جابهجایی افراد است و باید ایمنترین وراحتترین آن نیز باشد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: پیادهروی طبیعیترین و عمدهترین شیوه جابهجایی افراد است و باید ایمنترین وراحتترین آن نیز باشد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل شهرداری بندرعباس سعید حسینیپور با بیان اینکه بیشترین مسائل و مشکلات ایمنی شهروندان عابر، در گذر عرضی عابران پیاده از معابر است، گفت: پیادهروی طبیعیترین و عمدهترین شیوه جابهجایی افراد است و باید ایمنترین وراحتترین آن نیز باشد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه مواردی از جمله؛ عرض معبر، تعداد تصادفات ، حجم عبوری وسایل نقلیه، حجم تردد عابرپیاده و روشنایی معبر، به منظور استفاده در امکان سنجی و مکان یابی احداث جانپناه عابر پیاده برای تامین ایمنی عابر پیشنهاد شد، افزود: پس از بررسی گذرگاههای عابر پیاده، معابری که نیاز به احداث جانپناه داشتهاند مشخص گردید.
وی با تاکید بر اینکه طراحی شهر و فضاهای شهری باید به گونهای باشد که به افراد سالخورده کمک کند تا به راحتی و به سادگی از شهر و امکانات شهری استفاده کنند، تصریح کرد: زندگی پویا و فعال و در عین حال، آسوده و ایمن حق تمام شهروندان است.
حسینیپور در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن خیابانهایی با عرض زیاد، این حوزه اقدام به اجرای عملیات ایمن سازی و بالا بردن سطح ایمنی برای عبور عرضی عابرین پیاده کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به این که عبور از معابر عریض، در داخل شهرها مخصوصاً هنگامی که پل عابر پیاده و چراغ راهنمایی وجود ندارد و حجم و سرعت حرکت خودروها نیز بالا است، همواره دشوار و خطر ساز است، خاطرنشان کرد: احداث 30 جانپناه عابر پیاده موسوم به «جزیره ایمنی» در معابر شهری در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این طرح از جمله طرحهای ترافیکی است که با ایجاد تغییرات و تمهیدات فیزیکی همچنین استفاده از علایم دیداری و تجهیزات ترافیکی، رفتار رانندگان خودروها را کنترل و سرعت آنها را حین رانندگی کاهش میدهد، ادامه داد: این طرح با کاهش طول تداخل مسیر عابر پیاده هنگام گذر از عرض معبر موجب افزایش امنیت عابران و کاهش خسارات مالی و جانی میشود.
نظر دهید