• 1405/03/26 - 11:26
  • - تعداد بازدید: 44
  • - تعداد بازدیدکننده: 35
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Zzxd

پروتکل پاک‌سازی شهری؛ غربالگری و اعزام بیماران اعتیاد به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶

IMG_20260623_112624_172

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس، از اجرای طرح ساماندهی بیماران مبتلا به اعتیاد در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس به نقل از روابط عمومی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، افشین رنجبر اظهارکرد: در جریان اجرای این طرح که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی وضعیت معابر شهری انجام شد، واحد ستاد آسیب‌دیدگان اجتماعی این مدیریت اقدام به شناسایی و جمع‌آوری ۲۹۴ نفر از افراد مبتلا به اعتیاد کرد. از این تعداد، ۲۸۸ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند که پس از انجام اقدامات اولیه از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس افزود: افراد جمع‌آوری‌شده پس از انتقال به مراکز مربوطه، تحت معاینات و بررسی‌های اولیه قرار گرفتند و بر اساس شرایط فردی، برای طی مراحل درمان و بازتوانی به کمپ‌های ترک اعتیاد تحت پوشش ماده ۱۵ و ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معرفی شدند.

رنجبر با تأکید بر اینکه هدف این طرح صرفاً جمع‌آوری نیست، تصریح کرد: رویکرد مدیریت شهری، هدایت این افراد به مسیر درمان، بازتوانی و بازگشت پایدار به جامعه است و این روند با همکاری دستگاه‌های مسئول به‌صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت توجه جدی‌تر به اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: مقابله با آسیب اعتیاد نیازمند نگاه همه‌جانبه و همکاری مستمر نهادهای مرتبط است تا زمینه بازگشت افراد به زندگی سالم و اجتماعی فراهم شود.

 

  • گروه خبری : اطلاعیه ها,اخبار برگزیده,اخبار عمومی
  • کد خبر : 23575
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید