• 1395/08/05 - 15:15
  • - تعداد بازدید: 1170
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /ZZD

برگزاری دومین همایش پدافند غیر عامل در بندرعباس

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری بندرعباس از برگزاری دومین همایش آموزشی پدافند عامل در شهر بندرعباس خبر داد.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری بندرعباس از برگزاری دومین همایش آموزشی پدافند عامل در شهر بندرعباس خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، حمید حیدری‌پوری در این همایش اظهار کرد: پدافند غيرعامل از مهمترين رويکردها و راهبردها در حوزه مديريت بحران شهري است.


وی با اشاره به اینکه ايمني و امنيت از ديرباز تاکنون در برنامه‌ريزي و مديريت سکونت‌گاه‌هاي شهري مورد توجه بوده است، افزود: با نگاهي به ساختار و فضاي سياسي در شهرها لازم است تا در بستر نگاهي جامع، اقدامات سيستم دفاع غيرعامل مورد توجه قرار گيرد تا افزايش توان و اقتدار نظام و کاهش آسيب‌پذيري‌هاي کالبدي و انساني از تجاوزات احتمالي، امکان وقوع يابد.


مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه این مبحث بسیار مهم طی سال‌های اخیر در مجموعه شهرداری بندرعباس با جدیت دنبال شده است، خاطرنشان کرد: بررسي پدافند غيرعامل و تحقق يکپارچگي، شناسايي عوامل موثر بر يکپارچگي و تفرق در مديريت شهري و پدافند غيرعامل ضروري است.


وی تاکید کرد: يافته‌هاي تحقيق صورت گرفته در شهرهای مختلف نشان مي‌دهد که باید در بحث پدافند غيرعامل به گونه‌اي تلاش کنیم تا آمادگي لازم در جهت کاهش خسارات جاني و مالي به مقابله سريع و بهبود اوضاع تا سطح وضعيت عادي در سطح شهر در هنگام اضطرار فراهم شود.


حیدری‌پوری ادامه داد:«پدافند غیر عامل در شهر و شهرداری» مهمترین محورهای این همایش است که در آن مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و مناطق شهرداری بندرعباس و همچنین مسئولین پدافند غیر عامل ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز حضور یافته‌اند.


مدیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شهرداری بندرعباس با اشاره به حضور یکی از اساتید برجسته این حوزه در دومین همایش آموزشی، از اعطای گواهی شرکت در دوره برای شرکت‌کنندگان خبر داد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 1311
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید