نشست هماندیشی روابطعمومی شهرداری با شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد
نشست هماندیشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرداری با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.
نشست هماندیشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرداری با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری بندرعباس، کیانوش جهابخش در این نشست اظهار کرد: فعالیت روابط عمومیها باید حس تعلق خاطر را در شهروندان تقویت کند و این حس باید افزایش مشارکت شهروندان را به دنبال داشته باشد.
جهانبخش با بیان اینکه شهروندان انتظار ندارند که همه مشکلات یک شبه حل شود، گفت: شهروندان انتظار پاسخگویی مناسب و سریع را از روابط عمومیها دارند که اگر این مهم با ارتقای علمی روابط عمومیها تحقق یابد، آینده بهتری پیش روی این حوزه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای مجموعه روابط عمومیها این است که پاسخگوی منطقی مردم باشند، گفت: شهرداری بزرگترین تشکل و نهادی است که با شهروندان در ارتباط است اما عمده مشکل مردم برای پاسخ گرفتن از این نهاد متوجه روابط عمومی است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه یکی از رسالتهای ویژه مجموعه روابط عمومی تبدیل شهروند عادی به شهروند مسئولیت پذیر است، گفت: برای ارتقاء فرهنگ شهروندی انسجام خبری در بین مجموعههای روابط عمومی مهم است و این امر باید به صورت موضوعی بررسی شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ پوزش و معذرت خواهی از شهروندان باید رواج پیدا کند، گفت: این فرهنگ به منزله شان و منزلت هر فرد و دستگاه است، عذرخواهی کردن نشانه بزرگی است و کسر شأن محسوب نمیشود ولی متأسفانه با همه پیشینه فرهنگی و مذهبی ما ایرانیان، مدیران و حتی شهروندان به این دلیل که شاید احساس میکنند از جایگاه خود به پائین میافتند در پی اشتباه عذرخواهی نمیکنند.
جهانبخش خاطر نشان کرد: مؤلفه های محیطی را میتوان تغییر داد و این تغییر باید موجب افزایش و ارتقاء فرهنگ شهروندی شود.
وی گفت: شفافسازی و بیان واقعیتها راهکار مناسبی برای مقابله با شایعات در بین شهروندان و فضاهای مجازی میباشد.
نظر دهید