• 1400/08/08 - 12:51
  • - تعداد بازدید: 619
  • - تعداد بازدیدکننده: 177
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /ZEW9

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار (بابلر ) در بلوار خواجه عطاء

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بابلر در بلوارخواجه عطاء به طول یک کیلومتر خبر داد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بابلر در بلوارخواجه عطاء به طول یک کیلومتر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس مصطفی خادم در این باره تصریح کرد: امروزه توجه به فضاهای سبز شهری و توزیع متعادل آن در سطح شهر به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امری ضروری است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و کمبود شدید منابع آبی استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شهر بندرعباس با داشتن بیش از 360 هکتار فضای سبز ، در حوزه آبیاری تحت فشار متاسفانه رشد قابل توجهی نداشتیم و برای اینكه به نقطه مطلوب در فضای سبز شهري برسیم نیازمند آن هستیم که به این شاخص بیشتر از قبل توجه كنيم
خادم گفت : در راستای نگهداری بهینه از فضاهای سبز شهری، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری، اجرای سیستم آبیاری تحت فشاربابلر دربلوار خواجه عطاء اجرا شده .
وی با تأکید به اینکه در توسعه و حفظ فضای سبز شهری توجه به بحران کم آبی الزامی است، گفت: بابلر نوعی گسیلنده در ابیاری قطره ای است که بر روی یک پایه در کنار درخت قرار میگیرد و اب را به صورت چتری پخش میکند و مناسب برای درختانی که نیاز ابی بیشتری دارند.
اين مقام مسول گفت :با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و محدودیت‌های تأمین منابع آب، ضروری است راهبردهای مدیریت فضای سبز شهری به گونه‌ای تغییر کند که سازگار با اهداف درازمدت مدیریت شهری در طراحی، ایجاد و نگهداری فضای سبز باشد.
وي در ادامه افزود :در سال‌های اخیر کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی و نظارت بر مدیریت صحیح آبیاری در زمینه کاهش مصرف آب در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار گرفته است.و هدف كاربردي اجرای این طرح را بالابردن راندمان آبیاری ، كاهش امکان سرقت و خسارت لوله ها واتصالات ،حفاظت ازگياهان در برابر آفات و پایین اوردن طول مدت زمان آبیاری مي باشد.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 11609
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید