• 1395/01/02 - 11:22
  • - تعداد بازدید: 1349
  • - تعداد بازدیدکننده: 232
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /ZLt
سلیمی مطرح کرد:

بندرعباس در مسیر تحول فرهنگ عمومی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندرعباس ادامه داد: در گذشته بیشتر به مسائل فیزیکی و کالبدی شهر پرداخته شده و برخی از مسائل فرهنگی مغفول مانده که اکنون به شیوه‌های مختلف مانند ساخت فرهنگسرا، ساخت تندیس‌ها، برگزاری جشن‌ها، مراسمات و مسابقات مختلف و غیره در مسیر تحول فرهنگ عمومی شهر بندرعباس قرار داریم.

 ارژنگ دریادار, ارژنگ, دریادار,  arzhang   daryadar, arzhang, daryadar,

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مجتبی سلیمی ضمن تبریک سال«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: قطعا یکی از رویکردهای مهم شهرداری بندرعباس طی این دوره مدیریتی، توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.


وی با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات خوبی مانند برگزاری جشن‌های آیینی و مناسبتی با محوریت محلات در دستور کار قرار داشته و همچنان نیز ادامه دارد، بیان کرد: مقوله«فرهنگ»، همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داشته، تا حدی که یکی از موضوعات اصلی شعار سال 93 را به این مسئله اختصاص دادند.


مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود، بحث المان‌های فرهنگی و تندیس شخصیت‌های تاثیرگذار بومی بوده است.


سلیمی با اشاره به نصب 12 المان برجسته و تندیس در شهر بندرعباس با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ريال، افزود: در این زمینه نیز شهرداری بندرعباس برنامه مدونی را مدنظر دارد که در لوای این تندیس‌ها، به معرفی برخی از شخصیت‌های برجسته کمتر معرفی شده می پردازد.


وی با بیان اینکه مراحل نصب تندیس مرد حاسب به عنوان نخستین حسابدار ایران و سرتیپ احمد خان به عنوان شخصیت مهم بومی که در گذشته جزایر تنب بزرگ و کوچک را از انگلیسی‌ها پس گرفت، به اتمام رسیده است، تصریح کرد: معرفی شخصیت‌های برجسته از این طریق همراه با جذابیت بیشتری بوده و مفاهیم مد نظر را بهتر به مردم منتقل می کند.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندرعباس ادامه داد: در گذشته بیشتر به مسائل فیزیکی و کالبدی شهر پرداخته شده و برخی از مسائل فرهنگی مغفول مانده که اکنون به شیوه‌های مختلف مانند ساخت فرهنگسرا، ساخت تندیس‌ها، برگزاری جشن‌ها، مراسمات و مسابقات مختلف و غیره در مسیر تحول فرهنگی شهر بندرعباس قرار داریم.


سلیمی با اشاره به مشارکت نهادهای مدنی و مردم‌نهاد در کارهای فرهنگی، تاکید کرد: پرداختن به سایر شاخه‌های فرهنگی و خصوصا بحث مهم فرهنگ شهروندی نیز در دستور بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس قرار دارد که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 614
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید