• 1394/08/05 - 14:33
  • - تعداد بازدید: 1128
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zao

طرح آموزش ترافیک در مدارس آغاز شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از آغاز طرح آموزش ترافیک در مدارس خبر داد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از آغاز طرح آموزش ترافیک در مدارس خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، محمدرضا کهوری با اشاره به این که رعایت فرهنگ ترافیک را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، اظهار کرد: امروزه افزایش میزان تصادفات به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم آموزش صحیح رخ می‌دهد.


وی افزود: يكي از گروه‌هاي هدف در آموزش فرهنگ ترافيك، كودكان و نوجوانان مي‌باشند و اين گروه به عنوان نسل آينده با يادگيري صحيح مفاهيم ترافيك و شيوه‌هاي درست رفت و آمد در شهر مي‌توانند به رفع معضلات ناشي از تراكم ترافيك كمك نمايند.


کهوری آموزش را رکن اصلی تربیت دانست و ادامه داد: اگر از کودکی فرهنگ ترافیک را به فرزندانمان آموزش دهیم، در آینده شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات خواهیم بود و ارتقای این فرهنگ به نحو مطلوب نیازمند کار دسته جمعی است.


وی آموزش های ایمنی ترافیک را مؤثرترین و کار آمدترین روش برای تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در همین راستا با استفاده از ظرفیت و توان کارشناسان و متخصصین سازمان، کارشناسان مجرب حوزه ترافیک به مدارس سطح شهر رفته و ابتدا مطالب و موضوع های نظم و انضباط ترافیکی به زبان ساده را آموزش داده و سپس گروه های نمایش با توجه به جذابیت های بصری و همخوانی کودکان با شخصیت های عروسکی، مفاهیم ترافیکی را به نمایش در می آورند و‏ آموزش های لازم را در زمینه های رفتار صحیح در عبور و مرور، شناخت مفهوم علائم رانندگی را فرا می گیرند.


مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی در بخش حمل و نقل و ارتقای سطح آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی کودکان عنوان کرد.


کهوری با تأکید بر اینکه آموزش فرهنگ ترافیک در سطح مدارس و بین دانش‌آموزان باید جدی‌تر گرفته شود، گفت: در راستای ارتقای این فرهنگ همه باید کمک کنیم و با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ درست رانندگی و ارتقای وضعیت فرهنگ ترافیکی تلاش نماییم، زیرا معتقدیم کاهش چشمگیر تلفات سوانح، حاصل فرهنگ‌سازی و تربیت جامعه از سنین پایین است.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 295
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید