• 1400/11/05 - 21:43
  • - تعداد بازدید: 812
  • - تعداد بازدیدکننده: 256
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /ZS4a

نشست مشترک شورای اسلامی شهر، شهردار و دبير كل كميسيون ملی يونسكو در بندرعباس

دكتر ايوبی عنوان كرد: بندرعباس ظرفيت های فرهنگی هنری ويژه ای دارد و نام شهر خلاق زيبنده اين شهر است

دكتر ايوبی عنوان كرد: بندرعباس ظرفيت های فرهنگی هنری ويژه ای دارد و نام شهر خلاق زيبنده اين شهر است


به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداری بندرعباس دبير كل كميسيون ملی يونسكو گفت: تاريخ و پيشينه فرهنگی اجتماعی هر منطقه در صنايع دستی و آداب و رسوم هر منطقه متجلی می‌شود.


وی بيان داشت: شهر بندرعباس به عنوان يک بندر جهاني در مبادلات اقتصادی و تجاری در تنگه هرمز قابليت آن را دارد كه يک پايتخت فرهنگی هنری در حاشيه خليج فارس باشد.


دكتر ايوبی افزود: تنوع توليدات صنايع دستی بندرعباس و تركيب بندی رنگها و نشانه‌های بومی و سنتی را در اين شهر يک برتری ويژه است و اين نشانه ای از عمق انديشه و فرهنگ مردم اين منطقه می‌باشد.


ايوبی خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا در صورتی شكل خواهد گرفت كه آثار هنرمندان شناخته شود و مردم با توليدات اين حوزه آشنا شوند، وی فرهنگسازی و برندسازی را در عصر حاضر يک ضرورت عنوان كرد و گفت: مسئولين و مديران شهری و استانی بايد به اين مساله مهم توجه ويژه ای داشته باشند.


دبير كل كميسيون ملی يونسكو در بخش ديگری از سخنان خوداظهار داشت: برای برون رفت از مشكلات و موانع موجود اقتصادی بايد به آنچه داريم و در اختيار مردم است تكيه كنيم و پويايی اين امر مستلزم همراهی سازمانها و ارگانهای دولتی است.


وی تصريح كرد: اقدامات صورت گرفته در شهر بندرعباس توسط شهرداری بندرعباس قابل تقدير است و بايد اين روند همچنان ادامه داشته باشد و ايجاد يک شبكه و بازارچه دائمی صنايع دستی نياز مبرم در جهت گسترش و ماندگاری در اين حوزه خواهد بود.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13103
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید