• 1400/08/12 - 10:06
  • - تعداد بازدید: 576
  • - تعداد بازدیدکننده: 135
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZiX9

برگزاری سمینار آموزشی CBRN (واکنش سریع در حملات شیمیایی)در شهرداری بندرعباس

با همکاری مدیریت بحران وپدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس و سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی سمینار آموزشی CBRN (واکنش سریع در حملات شیمیایی )ویژه مدیران ارشد شهرداری در سالن فردوسی برگزار شد.

با همکاری مدیریت بحران وپدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس و سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی سمینار آموزشی CBRN (واکنش سریع در حملات شیمیایی )ویژه مدیران ارشد شهرداری در سالن فردوسی برگزار شد.


به گزارش مديريت بحران و پدافند غير عامل شهرداری بندرعباس مظفر آرمیده مدیر بحران و پدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس گفت: در شهرداری بندرعباس رویکرد مهم و قابل پیشرفتی در حوزه پدافند غیر عامل هست و اقدامات ارزنده ای در حوزه های مختلف‌ شهری از جمله پدافند کالبدی، عمرانی، شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی، سایبری و زیرساختی شهر صورت گرفته است.
وی بیان کرد: طرح جامع مطالعات پدافند غیر عامل شهر بندرعباس که یکی از طرح های مهم پدافندی می باشد در مرحله پایانی قرار دارد. همچنین طرح مهم بوستان پدافند غیر عامل در دست اقدام است كه موجب تاب آوری در حوزه شهری می شود وی گفت : ما در این مورد نسبت به دیگر کلان‌شهرهای کشور جلوتر هستیم .
مدیر بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس اظهار نمود: افتخار دیگری که در هفته پدافند غیر عامل سال جاری نصیب شهرداری بندرعباس شد از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور از بین ۵۰ شهر و کلانشهر کشور توانستیم مقام برتر در حوزه عملکرد پدافندغیر عامل شهرداری را کسب نماییم که این نیز نتایج تلاش و زحمات همکاران فعال در شهرداری بندرعباس می باشد.


محسن زینلی تختی مدیرکل اداره پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان ضمن ارائه تعريفی از پدافند غیر عامل افزود: در طول تاریخ دارائی های مردم با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است اینکه در قدیم بارو ، برج و خندق استفاده می شد اما اکنون جای خود را به نیروگاه ها، پالایشگاه ها و برج ها داده است.
وی در ادامه گفت: یکی از دارایی های کشور ها شهرها هستند که در کشورهای مختلف وظایف شهرداری ها متفاوت است و شهرداری های هر کشور بایستی در حفظ و نگهداری این دارائی ها کوشا‌ باشند.


زینلی تختی تصريح كرد:همچنین در این دوره از تاریخ از ابزار هوشمند به خانه های هوشمند و شهرهای هوشمند رسیده ایم.
اين مقام مسول عنوان كرد :می توان در حوزه پدافند غیر عامل مثالی ذکر کرد .در شهر بندرعباس زیر ساخت های مهمی چون پالایشگاه نفت و بندر شهید رجایی را داریم که اگر خللی در این زیرساخت های وارد شود شهر و کشور دچار اختلال و خطر می شود.
وی در پایان به نکته مهمی اشاره نموده‌ و بیان کرد: ما بایدمتناسب با پیشرفت ها خود را تجهيز و آماده كنيم.
در ادامه سید محمد رضا موسوی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: ضمن تشکر از برگزار کنندگان و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: تمامی فعالیت ها و کنش های شهرداری بندرعباس ذیل پدافند غیر عامل شکل گرفته است.
حفظ سرمایه های انسانی در حوزه پدافند غیر عامل از فعالیت هایی چون احداث تقاطع های غیر همسطح، احداث بوستان ها، زمین های ورزشی، تشکیل و آموزش تیم های بحران ، آماده باش ماشین آلات سنگین در زمان بحران، احداث کانال های دفع آبهای سطحی، نصب لینک وایرلس، همکاری در آماده سازی زیرساخت های سالن واکسیناسیون، اجرای مخزن بتنی ذخیره آب مخصوص آبیاری فضای سبز و غیره که توسط مناطق چهارگانه، سازمانهای تابع، نواحی و مدیریت های‌ زیر مجموعه شهرداری بندرعباس انجام گرفته است که این موارد خارج از موضوعات پدافند غیر عامل نیستند.
عضو شورای شهر اشاره كرد: یکی از کلید واژه هایی که شهرداری بندرعباس بایستی در سال‌ های آتی بیشتر از موضوعات دیگر به آن توجه کند نگاه پدافندی و حساس مدیریت های ارشد استان به موارد و موضوعاتی‌ است که در شهر می گذرد.


در پايان اين رويداد دکترحسین زرنگاری بندری به عنوان سخنران و مدرس مباحثي پيرامون موضوع سمینار CBRN (واکنش سریع در حملات شیمیایی) بيان نمودند.





































  • گروه خبری : اخبار,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 11646
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید