• 1394/10/01 - 12:20
  • - تعداد بازدید: 1159
  • - تعداد بازدیدکننده: 128
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Z3q
سالاری خبر داد:

برگزاری پنجاه و سومین نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استانها در بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از برگزاری پنجاه و سومین نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استانها در این شهر خبر داد.



عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از برگزاری پنجاه و سومین نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استانها در این شهر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، پرویز سالاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در نشست قبلی که در اراک برگزار شد، موضوعاتی مانند مدیریت واحد شهری مورد بررسی قرار گرفته و در پنجاه و سومین دوره این نشست نیز موضوعات مهم دیگری مورد بررسی و تصویب قرار خواهند گرفت.


وی که دبیری این دوره از نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استانها و کلانشهرها را بر عهده دارد، افزود: در این نشست موضوعاتی مانند مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه، بررسی نحوه تعامل با دیوان محاسبات کشور و سازمان‌های نظارتی، قانون اجرایی شدن سهم شهرداری‌ها از درآمدهای راهنمایی و رانندگی و فروش بنزین مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سالاری ادامه داد: در نشست پنجاه و سوم که فردا و پس فردا (دوم و سوم دیماه) در بندرعباس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: روز نخست این نشست مشورتی در چهار کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون‌های عمران، فنی، شهرسازی و توسعه شهری، «سلامت، بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری»،«اقتصاد و بودجه» و«فرهنگی و اجتماعی» مسائل مختلف بررسی می‌شود.


عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: این مسائل پس از جمع‌بندی، در روز دوم مورد تصویب قرا گرفته و نهایتاً بیانیه پایانی صادر می شود و یک نسخه از آن به شورای عالی استانها و یک نسخه نیز به هیئت دولت ارایه می‌شود.


دبیر پنجاه و سومین نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استانها و کلانشهرها ادامه داد: مسائل دیگری مانند دائمی کردن مالیات بر ارزش افزوده در این دوره از نشست مشورتی بررسی می‌شود و علاوه بر آن، ارایه راهکار قانونی برای وصول مطالبات شهرداری‌ها از دولت مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی گفت: بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهرها، دریا و رودخانه ها، لایحه تشکیل سازمان شهرداری‌ها و چند موضوع مهم دیگر در این دوره از نشست مشوری روسای شوراها و شهرداران بررسی می شود.


سالاری تأکید کرد: تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از دیگر موضوعات مدنظر برای بررسی و تصمیم گیری از نشست پنجاه و سوم این شورای مشورتی است.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 402
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید