• 1401/05/01 - 23:13
  • - تعداد بازدید: 1268
  • - تعداد بازدیدکننده: 266
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zc3a
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس:

رونق بازار و تقویت معیشت شهروندان آسیب پذیر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: در راستای ارتقاء خدمات رسانی در بازار مرکز شهر به دنبال ایجاد مدیریت واحد هستیم و بزودی مدیریت بازارهای مرکز شهر به سازمان ساماندهی مشاغل شهری واگذار می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: در راستای ارتقاء خدمات رسانی در بازار مرکز شهر به دنبال ایجاد مدیریت واحد هستیم و بزودی مدیریت بازارهای مرکز شهر به سازمان ساماندهی مشاغل شهری واگذار می گردد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عزیزاله کناری، معاون خدمات شهری و احمد ملایی نسب رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری بندرعباس در مجمع عمومی اصناف مرکز استان که در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان برگزار شده بود حاضر شدند و بر ضرورت تعاملات، انسجام، اتحاد و همکاری بیشتر دو جانبه بین مجموعه مدیریت شهری و اصناف و بازاریان تأکید داشتند.
عزیزاله کناری در این جلسه با بیان اینکه رونق بازار و تقویت معیشت شهروندان آسیب پذیر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار داشت: ساماندهی دستفروشان با نگاه به تقویت وضعیت معیشت و استمرار اشتغال آنها و حمایت از بازاریان و اصناف در راستای رونق بیشتر صورت می پذیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: بازارها نمادی از هر شهر محسوب می شوند و همکاری اصناف در زیبا سازی و بهبود منظر شهری، چهره شهر را می تواند به بهترین شکل تغییر دهد و شهری بانشاط ایجاد نماید.
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: پیاده رو و محل های عبور جلوی مغازه ها مسیر عمومی مردم می باشد نه اختصاصی فرد یا افراد خاص، و سد معبر توسط برخی افراد قابل پذیرش نیست و ضرورت دارد روسای اتحادیه در جهت رفع موضوع اقدام کنند.
کناری با اشاره به تداخل ساعت فعالیت دستفروشان با ساعت کار بازار بیان کرد: دستفروشان باید بعد از تعطیلی بازار با یک ساز و کار معین و چارچوب مشخص و موقت با هدف توانمندسازی جهت ادامه فعالیت در چارچوب اصناف فعالیت کنند و حق مالکیت برای آنها ایجاد نشود. با توجه به ماهیت دستفروشی که فقط جهت حمایت از اتباع داخلی و با هدف توانمندی سازی آنها می باسد لذا اتباع خارجی اجازه فعالیت در حوزه دستفروشی ندارند و اگر فردی قصد فعالیت در بازار دارد باید در چارچوب اصناف فعالیت نماید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود ۴۲ اتحادیه و ۲۲ هزار واحد صنفی در استان ظرفیت بزرگی است که با جلب مشارکت آنها می توان گامهای بزرگی در جهت توسعه و نشاط شهری و رونق کسب و کار برداشت.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13977
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید