• 1395/06/08 - 13:20
  • - تعداد بازدید: 1433
  • - تعداد بازدیدکننده: 125
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zwy
استاندار هرمزگان در آئين بهره‌برداري از پروژه‌هاي شهرداري بندرعباس:

قطره‌اي كردن آبياري فضاي سبز بندرعباس در راستاي اقتصاد مقاومتي است/ آبفا پساب را در اختیار شهرداری قرار دهد

استاندار هرمزگان گفت: اقدام شهرداري بندرعباس در راه اندازي آبشيرين‌كن و استفاده از آبياري قطره اي براي فضاي سبز شهر بندرعباس در راستاي اقتصاد مقاومتي و موجب افزايش بهره وري است.

استاندار هرمزگان گفت: اقدام شهرداري بندرعباس در راه اندازي آبشيرين‌كن و استفاده از آبياري قطره اي براي فضاي سبز شهر بندرعباس در راستاي اقتصاد مقاومتي و موجب افزايش بهره وري است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، جاسم جادری در آئين بهره‌برداري از پروژه‌هاي شهرداري بندرعباس با بيان اينكه توسعه و آباداني شهر بندرعباس روز به روز در حال افزايش است، عنوان كرد: فضاي سبز همانند ريه براي شهر بندرعباس است و وجود آن براي شهر ضرورت دارد اما بايد هزينه هاي آن را كمتر كنيم.


وي به هدررفت آب در بندرعباس اشاره كرد و افزود: هدر رفت 25 درصدي آب در بندرعباس رقم بسيار بالايي است و سرانه مصرف آب در استان نيز بسيار بالاست كه بايد به سمت بهينه سازي مصرف برويم.


استاندار هرمزگان ادامه داد: اقدام شهرداري بندرعباس در راه اندازي آب شيرين كن و استفاده از آبياري قطره اي براي فضاي سبز شهر بندرعباس در راستاي اقتصاد مقاومتي و موجب افزايش بهره وري است كه موجب كاهش استفاده از آب شرب براي آبياري فضاي سبز مي شود.


جادري تصريح كرد: استفاده از تكنولوژي توليد آب از رطوبت هوا نيز از جمله روش هايي است كه مي تواند در هرمزگان مورد استفاده قرار گيرد.


وي بر لزوم استفاده از پساب فاضلاب بندرعباس تأكيد كرد و بيان داشت: قرارداد سرمايه گذاري استفاده از 500 ليتر بر ثانيه پساب فاضلاب بندرعباس منعقد شده اما تا كنون اقدامي در اين زمينه انجام نشده و اگر اين كار انجام نمي شود بايد پساب را در اختيار شهرداري قرار داد تا با تصفيه آن از پساب براي آبياري فضاي سبز استفاده كرد چون در هيچ شهري به اين شكل فاضلاب را به دريا نمي ريزند كه موجب آلودگي محيط زيست شود.


نماينده عالي دولت در استان هرمزگان در ادامه بر لزوم برنامه ريزي و اتخاذ تدابير مناسب براي كاهش ترافيك در بندرعباس تأكيد كرد و اظهار داشت: به اعتقاد بنده اجراي طرح زوج و فرد تردد خودروها براي شهر بندرعباس زود است چون هنوز اتوبوس  BRT در اين شهر راه اندازي نشده و تاكسي هم به اندازه كافي وجود ندارد و مسافربرهاي شخصي نيز ساماندهي نشده اند و اين اقدامات بايد در حمل و نقل شهري انجام شود.


جادري همچنين خواستار چاره انديشي براي نوسازي بافت هاي فرسوده و كاهش حاشيه نشيني در شهر بندرعباس شد و گفت: بهره برداري از 100 پروژه با اعتبار 70 ميليارد تومان كار بسيار خوب و بزرگي است كه در شهر بندرعباس انجام شده است.


 


 


  • گروه خبری : اخبار ویژه,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 1057
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید