• 1401/04/08 - 22:59
  • - تعداد بازدید: 1019
  • - تعداد بازدیدکننده: 308
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zb1a

اطلس شهر دوستدار كودك بندرعباس بر اساس پژوهش های دانشگاهيان تهيه می شود

اصغر حسینی پور معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس خبر داد : طرح ها و پروپزال های پژوهشی برای تهيه اطلس شهر دوستدار كودك بندرعباس در دست بررسی می باشد.

اصغر حسینی پور معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس خبر داد : طرح ها و پروپزال های پژوهشی برای تهيه اطلس شهر دوستدار كودك بندرعباس در دست بررسی می باشد.


به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداری بندرعباس و به نقل از روابط عمومی معاونت معماری و شهرسازی حسينی پور گفت :در جهت ايجاد فضای گفتمان محور و ارائه ايده های تازه و نو برای تهيه اطلس شهر دوستدار كودك با دانشگاهها روابط خوبی داريم و تلاش خواهيم كرد بر اساس پژوهش های به عمل آمده اين اطلس طراحی شود.


تيم مطالعاتی و پژوهشی در جلسه ای كه در محل دفتر معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس با حضور شهباز براهویی مدیر مرکز مطالعات ،روشنک محمدیان مدیر مطالعات ومهندس ترافیک،معصومه حسینی پور رییس اداره شهر دوستدارکودک شهرداری ،زهرا رییسی کارشناس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعي ورزشی،سها ذاکری کارشناس معماری شهرداری، زیبا نوری عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور،مژگان ضرغامی عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان،فرشاد جوادی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد برگزار شد پروپوزال های خود را ارائه دادند و بحث و بررسی پيرامون مباحث مطرح شده در پژوهش ها مطرح شده شكل گرفت.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس افزود : طرح ها و پروپزال های پژوهشی برای تهيه اطلس شهر دوستدار كودك بندرعباس در دست بررسی می باشد در طرح های ارائه شده جامعه اماری اطلس کودکان ،چالش ها و اسیب های اجتماعی کودکان،راهكارها برای محله های کمتر توسعه یافته ،بررسی کودکان دارای شرایط خاص وکودکان اوتیسم مهمترين دغدغه های ما می باشد.
وی تصريح كرد :مدل طراحی در اكثر شهرها به گونه ای است كه ایمنی برای کودکان اهميت چندانی ندارد نمونه بارز آن جانمايی مدارس و پاركها در نزدیکی خیابان ها اصلی است كه خطر تصادفات كودكان را افزايش می دهد.


وی در ادامه عنوان كرد :هدف از طراحی و تهيه اطلس کودکان اين است که در طراحی شهری مشکلات زندگی كودكانه در محيط شهری رادر مرحله اول حل كنيم و گام دوم را در راستای ايجاد فضا و محيطی امن برای رشد و شكوفايی كودكان در محيط شهری ترسيم نماييم
در اين نشست دو پروپوزال ارائه شده توسط فرشاد جوادی زاده از دانشگاه آزاد بندرعباس و اقای سمایی از شرکت راهبران شهرسازی نوین مورد ارزيابی قرار گرفت.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13862
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید