• 1401/01/29 - 21:01
  • - تعداد بازدید: 624
  • - تعداد بازدیدکننده: 286
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /ZUra

بیش از ۴۸۰۰ تن نخاله ساختمانی طی ۱۳ ماه جمع آوری شد.

بیش از ۴۸۰۰ تن نخاله ساختمانی طی ۱۳ ماه جمع آوری شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ بندرعباس طی ۱۲ ماه گذشته واحد خدمات شهری منطقه نسبت به جمع آوری بیش از ۴۸۰۰ تن از نخاله های ساختمانی که درمحدوده شهر، معابر و حاشیه انها رها شده اقدام کرده اند.


در راستای تامین نیازهای شهروندان همه روزه شاهد ساخت و ساز و اجرای پروژه های گوناگون عمرانی هستیم که اجرای این پروژه ها و ساخت وسازها و جایگزینی بافت جدید سبب تولید مقادیر زیادی خاک ، نخاله و ضایعات ساختمانی می گردد. براساس آمارهای موجود روزانه میانگین ۱۳ تن خاک و ضایعات ساختمانی تولید شده که تخلیه این مواد در مجاورت مناطق مسکونی، مسیلها، کانالها و حاشیه جاده ها و کمربندی نه تنها خسارتهای زیست محیطی بسیاری بوجود می آورد بلکه هزینه ایی برای ساماندهی و پاکسازی منطقه برای شهرداری ایجاد می نماید.


عباس بهمن زاده سرپرست منطقه سه شهرداری بندرعباس با اشاره به ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی ادامه داد: هرشهروندی عملیاتی از قبیل پی کنی، دیوارکشی و امثالهم، مبادرت و یا اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف یا ایجاد مزاحمت نماید این واحد به رفع مزاحمت یا ممانعت اقدام و به مراجعه قانونی معرفی واعمال قانون خواهد شد که تعدادی از شهروندان با بی توجهی نسبت به برداشت و پاکسازی نخاله های ساختمانی و دپو آن در محدوده شهری متاسفانه در زمان بارندگی موجبات آبگرفتگی معابر و گسیل زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در سطح معابر شهری شده که با شناسایی این دسته از افراد برخورد قانونی خواهد شد.


گفتنی است شهروندان با مشاهده نخاله های ساختمانی و یا تخلیه آن در حاشیه شهر ، درصورت تماس با شماره ۱۳۷ ، شهرداری نسبت به رفع اثر و برخورد با متخلف پیگیری و اقدام خواهد نمود.


بهمن زاده سرپرست شهردار ی منطقه سه با اعلام این خبر گفت؛ طرح پاکسازی نخاله های ساختمانی با هدف ساماندهی و پاکیزه سازی محیط شهری از پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی به همت معاونت خدمات شهری به صورت روزانه در حال انجام است که هدف از اجرای این عملیات پاکسازی، تنظیف معابر، برداشت نخاله های اضافه و همچنین ایجاد محیط سالم برای شهروندان می باشد.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13504
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید