• 1403/02/17 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 203
  • - تعداد بازدیدکننده: 195
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /ZnFb

نامگذاری پارک بندرعباس در بندر کورینتو نیکاراگوئه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در پی امضای تفاهم نامه های خواهر خواندگی فی مابین شهرداران دو بندر کورینتو و بندرعباس و طی مراحل قانونی با پیگیری های نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و واحد بین الملل شهرداری بندرعباس مراسم افتتاح و نام گذاری پارک بندرعباس در بندر کورینتو نیکاراگوا برگزار شد.
پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در این رابطه گفت: در گزارشی که به معاون محترم همکاریهای فرهنگی و سمنها مرکز دیپلماسی عمومی اعلام شده است مراسم نام گذاری پارک بندرعباس با حضور مسلم چناری سفیر کشورمان در نیکاراگوا ، مقامات مسئول بندر کورینتو، اعضای شورای شهر و شهردار این بندر، مدیران بندرگاه و نیز با مشارکت بیش از صد نفر مدعوین و شهروندان برگزار شده است. 
وی افزود :نمایندگی وزارت امور خارجه گزارش کامل این مراسم را به شرح زیر به مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرادری بندرعباس اعلام نموده است.
 در این مراسم شهردار بندر کورینتو و سپس یک مقام حزب ساندنیست (حزب حاکم نیکاراگوا ) به ایراد سخنرانی پرداختند. آقای آبسالون مارتینز شهردار کورینتو با اشاره به جشن نام گذاری پارک اختصاصی بندرعباس در کورینتو و همزمان ثبت پارک کورینتو در بندرعباس ایران اظهار داشت: «نیکاراگوا و ایران بعنوان دو دولت و ملت انقلابی بدلیل هدف های مشترک در عرصه بین المللی از همدیگر حمایت بعمل می آورند. ما در کنار هم در مبارزه برای دستیابی به صلح و عدالت هستیم تا در سایه این مفاهیم به عدالت، توسعه و رفاه بیشتر نائل شویم». آقای جوزف مانوئل اسپینوزا دبیر سیاسی حزب ساندنیست در بندرکورینتو نیز با اشاره به پیروزی همزمان دو انقلاب ایران و نیکاراگوا اظهار داشت: «نام گذاری پارک بندرعباس در بندر نیکاراگوا جلوه ای از وحدت دو دولت و ملت برادر و دو انقلاب خواهر که در این زمان در بندر کورینتو کنار هم ایستاده ایم. روابط دو جانبه ما در حال گسترش و وحدت دو کشور زوالناپذیر است. ایران و نیکاراگوا قربانی مداخلات یکجانبه امپریالیست ها با ابزارهایی نظیر تحریم هستند. لیکن مردمان ما خواهان عزت و حاکمیت مستقل هستند و ما در این مبارزه همه جانبه به دنبال اعاده حقوق مسلم خود، صلح، امنیت و رفاه برای ملت هایمان هستیم». اینجانب نیز ضمن ابراز خوشوقتی از افتتاح پارک بندرعباس و با اشاره به روابط عمیق دوستی و برادری فیمابین ج.ا.ا. ایران و نیکاراگوا، چکیده دستاوردها و تفاهمات سفر ریاست محترم جمهور به نیکاراگوا را تشریح نموده و ارتباطات سطح عالی دو دولت را نشانگر عزم قاطع طرفین برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه قلمداد و بر هماهنگی و اشتراک مواضع دو کشور در مسایل و موضوعات بین المللی و تضمین صلح و ثبات در نقاط مختلف جهان با حمایت و اراده رهبران دو کشور تاکید نمودم. شایان ذکر است بوستان بندرعباس در منطقه ساحلی اقیانوس آرام و با فاصله اندکی از بندرگاه اصلی کورینتو دارای امکاناتی نظیر: فضای تفریحی و گشت و گذار خانوادگی، وسایل بازی کودکان، ابزارهای مخصوص نرمش و بدن سازی عمومی، زمین بازی والیبال و بسکتبال همراه با جایگاه مخصوص تماشاچیان و نیز تاسیسات برج مرتفع دیدبانی مشرف به آبهای پاسیفیک می باشد. همچنین نماد ویژه شهر بندرعباس به طرز هنرمندانه در قلب پارک جانمایی شده و با استقرار دائمی در این محوطه از زوایای مختلف قابل مشاهده است.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18319
کلمات کلیدی