• 1402/09/08 - 14:16
  • - تعداد بازدید: 661
  • - تعداد بازدیدکننده: 587
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Zyzb

به مناسبت ٨ آذر بیست و پنجمین مانور سراسرى زلزله و ایمنی در بندرعباس برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس با همکاری و حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندعباس، شهرداری منطقه ٤، هلال احمر، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس، بهزیستی، پلیس راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، شرکت گاز، صداو سیما بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه متوسطه دخترانه زمزم شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس برگزار شد.
بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور و با هدف ارتقای آمادگی دانش­ آموزان و خانواده ­های آنان برای مواجهه با زلزله، در روز چهار شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ با پخش آژیر زلزله  به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد این مانور، به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در رابطه با ایمنی در برابر زلزله است که  در دستور العمل این مانور آمده است، در مانور کلیه مدارس و محله های مجاور آن به صورت همزمان مانور زلزله و ایمنی برگزار نمایند. رعایت نکات ایمنی در اجرای مانور به عهده مدیران مدرسه بوده و لازم است از اجرای حرکات نمایشی و بعضاً خطرناک جدا اجتناب شود.
مهدی نوبانى در مراسم پایانی این مانور که در مدرسه زمزم برگزار شد ضمن خیر مقدم به حضار از همه سازمانها و دستگاههایى که در مانور زلزله مشارکت داشتند تقدیر و تشکر نمود وى گفت: مانورها بسیار تاثر گذار هستند و آمادگى ما را برای مقابله با بحران بیشتر می‌کند زیرا مشکلات و معظلات که در مواقع زلزله اتفاق می‌افتد باعث اضطراب و ترس می‌شود.
شهردار بندرعباس افزود : تمرین مانور برای موقعیت هاى بحرانی باعث مى شود شرایط بحران وزلزله را بدانیم و با اطلاعات درست سرعت عمل خود را در مواقع بحران بالا ببریم تا شرایط و موقعیت به نحو احسن مدیریت شود .
شهردار بیان داشت :کنترل ترس و اضطراب مهمترین مساله خطر ساز در مواقع بحرانی ست  و حفظ آرامش بهترین راهکار برای تسلط بر بحران و اتفاق و تصمیم گیری درست می باشد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 17361
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید