• 1403/02/10 - 08:22
  • - تعداد بازدید: 159
  • - تعداد بازدیدکننده: 155
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZhEb
با حضور شهردار بندرعباس ؛

عملیات اجرایی ساختمان ستاد 125 بندرعباس آغاز شد

با حضور شهردار بندرعباس ،اعضای شورای اسلامی شهر ورئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس عملیات اجرایی ساختمان ستاد 125 آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس؛ شهردار بندرعباس در این آیین با تبریک فرارسیدن روز شوراها، روز ملی خلیج فارس و روز کارگر گفت :در این هفته شاهد دو حادثه آتش‌سوزی سنگین در مرکز شهر بودیم که یکی از مشکلاتی که در هر دوی آن‌ها مشاهده شد ،ترافیک سنگین توسط شهروندان بود که جا دارد رسانه‌ها موارد و نکات آموزشی دراین‌رابطه را ارائه دهند تا شهروندان با خودروهای امدادی و امدادگران در زمان بروز حادثه همکاری بیشتری داشته باشند.
ساختمان فرماندهی قلب هر سازمانی است
مهدی نوبانی با بیان اینکه ساختمان فرماندهی قلب هر سازمانی است بیان کرد :در هر سازمان نیروهای متخصص و کارآمد زیادی وجود دارند اما برای بهره‌وری بیشتر باید یک مرکز فرماندهی و محلی برای برنامه‌ریزی وجود داشته باشد تا این نیروها هدایت شوند و هرکدام بتوانند به‌جا و به‌موقع از تخصص خود استفاده نمایند.
 وی تصریح کرد: ساختمان ستاد فرماندهی 125 در دو طبقه با 350 مترمربع مساحت و اعتبار 7میلیارد و هفتصد میلیون تومان در مدت 12ماه احداث خواهد شد .
شهردار بندرعباس از تحویل و تکمیل این ساختمان تا پایان سال جاری خبر داد.
بروز بالغ بر 15 حادثه‌ی آتش سوزی و کارگاهی در سال گذشته 
رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس  نیز در این آیین با تبریک فرارسیدن روز کارگر گفت: کارگران سرمایه‌های یک جامعه هستند. کسانی که اگر نباشند ضرر و زیان غیر قابل جبرانی به کشور وارد می‌شود.
 محمدامین لیاقت با بیان این‌که در سال گذشته بالغ بر 15 حادثه‌ی آتش سوزی و کارگاهی داشته‌ایم افزود: بروز حوادث مختلف در طول سال به‌دلیل عدم رعایت موارد ایمنی در زمینه‌های مختلف از جمله بالابرها ،سقوط از ارتفاع و غیره بروز می‌کند.
 وی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس به سمت کلان‌شهر می‌رود نیاز است که نکات ایمنی بیشتری در زمینه ساخت ساختمان و غیره رعایت شود که در همین راستا و برای اجرای بهتر و سریع‌تر مأموریت‌ها و عملیات های آتش‌نشانی با همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر ستاد فرماندهی 125 که قلب آتش‌ نشانی است کلنگ‌زنی می‌شود.
رسالت و مأموریت آتش نشانان همراه با ایثار و ازخودگذشتگی است 
حجت‌الاسلام حیدری ،عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات آتش‌نشانان گفت: آتش‌نشانان کارشان فراتر از خاموش کردن یک آتش است. رسالت و مأموریت آن‌ها همراه با ایثار و ازخودگذشتگی است و این کاربا هیچ مبلغی قابل جبران نیست. 
 وی تأکید کرد: امروز افتخار می‌کنم که در جمع کسانی هستم که جان و مال خود را برای نجات دیگران در طبق اخلاص گذاشته و از بذل جان خود برای نجات دیگران واهمه‌ای ندارند.
 این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: دغدغه و مشکلات شما عزیزان بر کسی پوشیده نیست و من امروز دست تک‌تک شما آتش‌نشانان عزیز را بوسه می‌زنم .
حجت‌الاسلام حیدری تأکید کرد: مأموریت و مسئولیت شما بسیار سنگین و حساس است. شما آتش نشانان در شرایط و مکان‌هایی انجام وظیفه می‌کنید که کم‌تر کسی قادر به انجام آن کار است.
وی با اشاره به اهمیت احداث ساختمان ستاد 125 گفت: شهر بندرعباس جزء کلان شهرهاست و بروز حوادث در چنین شهرهایی غیرقابل‌انکار است. بنابراین وجود یک مکان برای فرماندهی  مأموریت‌ها و عملیات‌های آتش‌نشانی و همچنین تعیین بهترین مسیر برای رسیدن به محل حادثه بسیار ضروری است.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18257
کلمات کلیدی

تصاویر