• 1402/11/26 - 11:41
  • - تعداد بازدید: 269
  • - تعداد بازدیدکننده: 251
  • زمان مطالعه1 : 5 دقیقه
  • /ZeSb

پنجمین نشست رؤسای کمیسیون­های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها به میزبانی بندرعباس/ چشم امید مردم به سوی تعالی فرهنگی و اجتماعی شهر

پنجمین نشست رؤسای کمیسیون­های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی به میزبانی بندرعباس آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، صبح امروز شهرداری بندرعباس میزبان پنجمین نشست رؤسای کمیسیون­های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی با هدف تبادل تجربیات و هم اندیشی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات « زنان، اشتغال و کارآفرینی، حکمرانی مردمی، نسل زد (دهه هشتادی ها و نودی ها) در برنامه ریزی فرهنگی و "شهر، فرهنگ سراست"»  بوده است.
این نشست با حضور محدثه درویشی مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، یعقوب دبیری نژاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر، عیسی عباسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس،  رؤسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها، جعفر بهاری قائم مقام شهردار و رسول جهانداری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار شد.
مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست پس از سلام و خوش آمدگویی به مهمانان ، میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) را تبریک گفت و با برگزاری این نشست در این روز و در شهر بندرعباس آن را به فال نیک گرفته و به یمن علاقه ویژه مردم شهر به آن حضرت، شهر بندرعباس را «شهر محبین حضرت عباس» خواند.
ایشان هدف از این نشست را تبادل تجربیات برای رفع معضلات مشترک شهرها و پیشبرد و تقویت نقاط قوت و مثبت دانست و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، شورای ششم عمدتاً از بطن مردم و اهالی مساجد انتخاب شده اند، لذا ما نه بر روی کاغذ بلکه به معنای واقعی کلمه باید به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانیم.
نظری ادامه داد: هم اکنون که ردای تصمیم گیری بر تن داریم باید به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 98 ، گروه های کوچک مردمی و حلقه های میانی تقویت شود و با همفکری و هم افزایی، تصمیم گیری کرده و در جهت حل مسائل گام برداریم.
وی با تأکید بر زمان بر بودن امور مربوط به فرهنگ سازی افزود: وظایف شهرداری و شوراهای اسلامی شهر تنها اجرای برنامه ها و تصمیمات کوتاه مدت و بلد شده و برای گروه های خاص نیست، باید با برنامه ریزی ها و اقدامات پیوسته و بلند مدت و برای  همه گروه های هدف جهت رفع معضلات فرهنگی گام برداشت. امیدواریم این نشست بتواند با تصمیمات مدبرانه و راسخ و آینده نگر و تقویت گروه های مردمی و حتی واگذاری بعضی امور شهری و فرهنگی به مردم و تقویت هیأت ها، پایگاه ها به اهداف خود نائل شود.
جعفر بهاری قائم مقام شهردار بندرعباس در سخنان خود پس از خوش آمدگویی به مهمانان، میزبانی بندرعباس در دو اجلاس مهم شوراهای اسلامی شهر در نیمه دوم سال جاری را به فال نیک گرفت و گفت: امیدوار است شهر بندرعباس هم از نتایج تصمیم گیری در این اجلاس ها بهره مند و مستفیض باشد.
وی در ادامه سخنان خود به اختصار به معرفی تاریخچه فرهنگ و آداب و رسوم و اشتغال شهر پرداخت و با اشاره به عضویت بندرعباس در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال 1398  آن را موثر در توسعه تصویر بین المللی بندرعباس دانست و ادامه داد: امروزه صنایع دستی بندرعباس با داشتن بیش از 10 هزار هنرمند محلی خلاق در 43 رشته با اقتصادی به میزان سالانه 5 میلیون دلار نقش مؤثری در اشتغال و اقتصاد شهر دارد.
ایشان در ادامه افزود: امروزه به دلیل گستردگی ابعاد و تغییر در ماهیت مسائل شهری و پیچیدگی این مسائل، تلاش در جهت شناخت دقیق تر و بهتر ساختار فرهنگی جامعه و داشتن تصویری مناسب تر از آن لازمه هر گونه تلاش در ساماندهی اجتماعی است. شهرداری خود به طور کلی عهده دار وظایف گوناگونی است. اما فرهنگ و توسعه فرهنگی یک بحث پیچیده و با اهمیت است که بخشی از آن در حوزه وظایف شهرداری قرار می گیرد. بنابراین شناخت مسائل و مشکلات پیرامون این قضایا می تواند به پیشرفت شهر و در مراتب بالاتر کشور، کمک کند. چرا که اگر ما در فرهنگ به توسعه برسیم توسعه در سایر امور هم میسر می شود.
بهاری ادامه داد: از وظایف مدیریت شهری، شناخت و تقویت نقاط قوت فرهنگ آن جامعه و سعی بر گسترش آن می‌باشد. از سوی دیگر مدیران باید سعی کنند نقاط ضعف فرهنگی جامعه را شناسایی و از طریق اشاعه فرهنگ‌های سازنده جایگزین ایجاد نمایند.
بهاری در پایان چند اقدام شاخص شهرداری بندرعباس در حوزه فرهنگی مانند ایجاد مرکز خلاقیت و فناوری های نوین، مرکز رشد واحدهای فناور (پارک علم و فناوری)، توسعه مراکز نمایشگاهی و برگزاری همایش ها و بازارچه های دائمی صنایع دستی، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در سطح محلات شهر بندرعباس، مساجد، ساحل و بوستان ها و فرهنگ سراها و ... را نام برد و گفت: امیدواریم بندرعباس و همه شهرهای حاضر از نتایج این اجلاس بهره مند و مستفیض باشند و گامی مثبت در جهت توسعه فرهنگ جامعه برداریم.
 در ادامه نشست محدثه درویشی ، مدیر کل بانوان استان هرمزگان در سخنان خود با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» گفت: تأثیرگذارترین فرد در زندگی هر انسانی مادر اوست، لذا رشد اشتغال خانگی که با زیست عفیفانه ارتباط دارد می تواند به رشد کارآفرینی و اشتغال نهاد خانواده و استان کمک کند.
درویشی در ادامه بر لزوم مردمی بودن کارگروه های اشتغال خانواده تأکید کرد و گفت: اگر کار به دست شبکه های مردمی سپرده شود می توانند تأثیرگذاری بیشتری بر اشتغال بانوان بگذارند چرا که آشنایی بیشتری با چالش های آنان دارند.
ایشان در پایان از همراهی و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر بویژه مصیب نظری رئیس و فریده عامری و عیسی عباسی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در انجام امور اشتغال و کارآفرینی تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به تشکیل کارگروه های مردمی در حوزه بانوان گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه اشتغال بانوان به نقطه ای برسیم که هر بچه ای به مادر خود به عنوان یک الگو برای حل مسأله و کارآفرینی بنگرد.
در ادامه نشست عیسی عباسی ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پس از خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهمانان و تشکر و قدردانی برای حضور در این نشست خواستار پرداختن به دستور کار اجلاس در فضای رؤسای کمسیون فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها شد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 17855
کلمات کلیدی