• 1403/02/05 - 09:07
  • - تعداد بازدید: 119
  • - تعداد بازدیدکننده: 111
  • زمان مطالعه1 : 7 دقیقه
  • /ZpYb

قدردانی از پاسداران حریم و حرم

در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس به مناسبت دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و مهدی نوبانی شهردار بندرعباس تجلیل شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مقتدر و تأثیرگذار در حفظ امنیت و استقلال کشور تشکر و قدردانی شد.
مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن سلام و خوش آمدگویی به حضار، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و انتخاب این روز از سوی امام راحل را یک ابتکار هوشمندانه و شجره طیبه دانست که امروز پس از گذشت چهل و اندی سال آثار آن در جامعه، منطقه و جهان به معنای واقعی کلمه احساس می شود.
نظری تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم تا از رشادت های پاسداران سپاه انقلاب اسلامی و سفیران حرمت و حرم قدردانی نموده و در این جلسه برآنیم تا ضمن قدردانی از اباذر سالاری رئیس سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان از بیانات ایشان استفاده نموده و هم اندیشی در مسائل شهری داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس همچنین در ادامه سخنان خود سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را تبریک گفت.
اباذر سالاری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک اعیاد گذشته و آرزوی قبولی طاعات، از شورای اسلامی شهر به جهت دعوت و گرامی داشتن این روز تشکر و قدردانی نمود.
اباذر سالاری فلسفه وجودی سپاه را فدایی شدن دانست و با اشاره به رشادت های پاسداران در 8 سال دفاع مقدس از آن به عنوان یک کارنامه درخشان یاد کرد و ادامه داد: پاسداران سپاه آماده فدا شدن در راه اسلام و مسلمان در تمامی نقاط جهان هستند.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان افزود: ابر پروژه های سپاه در قرارگاه خاتم الانبیاء بر کسی پوشیده نیست. همچنین رشادت های حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم در دفاع در برابر داعش از مثال های دیگر در زمینه اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
اباذر سالاری در سخنان خود به عملیات گسترده پهبادی-موشکی و غرور آفرین  «وعده صادق» توسط دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه با همراهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پشیبانی وزارت دفاع علیه رژیم صهیونیستی که به دنبال اقدام رذیلانه حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران صورت پذیرفت اشاره کرد و گفت: این اقدام ارزشمند سبب امید بخشی به همه ملت های مسلمان جهان و در هم شکستن قدرت پوشالی اسرائیل شد.
ایشان در خاتمه از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس در جهت عمران و آبادانی شهر بندرعباس و امید بخشی به شهروندان تشکر و قدردانی کرد و از مسئولین خواست تا تمام تلاش خود را در جهت عمران شهری بخصوص مناطق کمتر برخوردار و همچنین اصلاح روندهای اداری و خدمت بیشتر و رضایت مردم انجام دهند چرا که اعتماد مردم و دعای خیر آنان بهترین پشتوانه و ره توشه سفر آخرت خواهد بود.
در ادامه جلسه شیخ عامری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکر از خدمات ارزنده سپاه در کشور و در استان هرمزگان از جمله پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و اسکله شهید رجایی از اباذر سالاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست کرد در یکسال باقی مانده شورای ششم با توجه به اینکه شورای انقلابی و شهردار انقلابی پای کار بوده و همچنین شهردار انتخابی از پاسداران سپاه هستند انتظار می رود حمایت های قرارگاه خاتم الانبیاء را در تسریع ساخت پروژه های عمرانی شهر دیده شود و امیدواریم در مدت باقی مانده این مهم محقق گردد.
عبدالرضا حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه حضار ، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را به همه فرماندهان و پاسداران و مردم شهید پرور بندرعباس تبریک گفت و برایشان آرزوی توفیق روز افزون کرد.
وی در سخنان خود گفت: خدمات ارزنده سپاه امروزه بر کسی پوشیده نیست و در شهرداری بندرعباس، شهردار که از پاسداران سپاه هستند دارای تخصص و تجربه در کار خود بوده و از نیروی انقلابی هستند که در حال خدمت صادقانه به شهر و شهروندان می باشند.
وی افزود: در مدت دو سالی که ایشان در سمت شهردار بوده اند پروژه های بسیاری به بهره برداری رسیده است و در این مدت کوتاه 3 هزار میلیارد تومان قرارداد پروژه عمرانی منعقد شده است.
حیدری ادامه داد: در دوره مدیریت شهردار وقت بیمه ها بروزرسانی و بدهی های امور مالیاتی پرداخت شده اند و تعداد زیادی از پرسنل در سال گذشته تبدیل وضعیت شده و حقوق شان افزایش یافته است. همچنین در زمینه زیباسازی و فضای سبز شهری و نورپردازی اقدامات بسیار ارزنده ای  انجام شده است.
حیدری در پایان سخنان خود از تک تک مدیران شهرداری تشکر و قدردانی کرد و خواست تا با نگاه دلسوزانه شهردار را در پیشبرد اهداف شهری یاری رسانند.
سید محمد رضا موسوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ضمن تقدیر از فداکاری ها و رشادت های پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالروز تأسیس این نهاد قدرتمند را تبریک گفت و افزود: در عبور از تمامی بحران ها و مشکلات و روزهای تلخ ردپای پاسداران سپاه به چشم می خورد و از خود گذشتگی و رشادت های آنان در دفاع از اسلام ، میهن و حرم بر همه واضح و مبرهن است.
موسوی در ادامه سخنان خود به بیان درخواست های شورای اسلامی شهر از سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان پرداخت و آنان را چنین برشمرد: راه اندازی حوزه مقاومت شهرداری بندرعباس، افزایش همکاری های مشترک شهرداری و بسیج در حوادث غیر مترقبه و پدافند شهری مثل سیل و زلزله در قالب اجرایی و هم آموزشی، خدمت رسانی و اقدامات مشترک بیشتری به خصوص در مناطق کمتر برخوردار و بافت فرسوده با توجه به استقرار قرارگاه محلات سپاه و دادگاه اجتماعی شهرداری در محلات.
موسوی با اشاره به بازگشایی ها در محلات گفت از آنجایی که در این پروژه ها باید با ادارات زیادی تعامل داشته باشیم همکاری مجموعه سپاه می تواند سبب تسریع در روند این پروژه ها گردد همچنین در خصوص موضوعات فرهنگی چنانچه اقدامی شکل بگیرد که مجموعه شهرداری با همکاری مجموعه سپاه اقدامات فرهنگی انجام دهند موثرتر خواهد بود.
موسوی در پایان سخنان خود با اشاره به وجود 170 شهر ساحلی در ایران که 20 شهر در استان هرمزگان واقع شده است گفت:  چنانچه بتوان اقدامی با همکاری بسیج انجام داد تا مردم و گردشگران بتوانند استفاده بیشتری از ساحل داشته باشند می تواند در توسعه گردشگری شهر بسیار موثر واقع شود.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ضمن خوش آمد گویی و تبریک سالروز تأسیس سپاه به پاسداران و همه مردم، انتصاب اباذر سالاری به عنوان فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و هم به عنوان مدرس کشوری را به عنوان افتخار برای استان برشمرد.
نوبانی در ادامه افزود: امروزه با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری بندرعباس با اعتماد به نفس بیشتر هر هفته یک پروژه را کلنگ زنی، بهره برداری و یا افتتاح می نماید و امیدواریم در زمان تصدی خود بتوانیم خدمات ارزنده ای برای شهروندان ارائه دهیم.
مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان جلسه با اشاره به اینکه 43 درصد بافت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد گفت: در سال جاری 500 میلیارد تومان بودجه شهرداری به بازآفرینی شهری و بازگشایی ها اختصاص یافته و هر منطقه ای پیش قدم شود بودجه لازم در اختیار آن منطقه قرار خواهد گرفت. ایشان از حضار جلسه خواست تا مطالبه عمومی انجام شود همانطور که در سفر ریاست جمهور به استان هم مطرح شد و در پایان گفت: امیدواریم با همکاری دولت، سپاه و همه ارگان ها این مهم محقق گردد.
شایان ذکر است در پایان جلسه با اهدای لوح از اباذر سالاری، مهدی نوبانی و سایر پاسداران سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان که در جلسه حضور داشتند تشکر و قدردانی شد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18207
کلمات کلیدی

تصاویر