• 1403/02/05 - 07:21
  • - تعداد بازدید: 117
  • - تعداد بازدیدکننده: 112
  • زمان مطالعه1 : 5 دقیقه
  • /ZmYb

نیمی از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری بندرعباس تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید

شهردار بندرعباس در بازدید میدانی اعضای شورای اسلامی شهر آخرین وضعیت پروژه های شاخص سرمایه گذاری و روند پیشرفت آنها را تشریح نمود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در معیت مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و عیسی عباسی، عبدالرضا حیدری، حسن سالاری، اسماعیل رئیسی، سید محمدرضا موسوی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، عبدالرضا بهادر رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری بندرعباس و جمعی از کارشناسان شهرداری از آخرین وضعیت و روند پیشرفت 5 پروژه سرمایه گذاری شامل «مجتمع سرگ سورو»، «آکواریوم»، «حمام ساحلی»، «شهربازی» و «چرخ و فلک» بازدید کردند.
 
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در خصوص این بازدید چنین گفت: با توجه به نام گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، امسال شهرداری توجه بیشتری به پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری خواهد داشت و در همین راستا این بازدید با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صورت پذیرفته تا از نزدیک روند پیشرفت پروژه ها را بررسی نماییم لذا از همراهی و پیگیری آنان کمال تشکر را دارم.
این مقام مسئول ادامه داد: اعتبار این پروژه ها بالغ بر 150 میلیارد تومان است و تمام تلاش خود را خواهیم نمود تا حداقل 2 مورد در سه ماهه اول به بهره برداری برسد و بسیاری از آنان ممکن است در چند فاز به بهره برداری برسد اما تلاش بر آن است کل پروژه ها در سال 1403 به بهره برداری رسیده و برای رفاه حال شهروندان در اختیار آنان قرار گیرد.
مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس پس از بررسی روند پروژه ها چنین گفت: در جلسه گذشته شورای شهر تصمیم بر این شد از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری بندرعباس بازدید شود. از آنچه مشاهده می شود پروژه های خوبی در حال اجرا می باشد که هم در رفاه عمومی گردشگران و شهروندان و هم ثروت آفرینی برای شهر مؤثر خواهد بود.
ایشان ادامه داد: همانطور که می دانید بودجه پروژه های شهری محدود است لذا تجربیات نشان داده حرکت به سوی جذب سرمایه گذار و استفاده از بخش خصوص در ساخت و مدیریت پروژه های شهری نتایج خوبی داشته است. بنابراین چنانچه سرمایه گذار و یا افراد طرح ها و ایده هایی در راستای گردشگری، زیباسازی و پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رفاه مردم داشته باشند با آغوش استقبال خواهیم کرد.
عبدالرضا بهادر رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری بندرعباس با تاکید بر شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» چنین گفت: سازمان در تلاش است تا با جذب سرمایه گذاران در پروژه های شهری و با پیروی از منویات رهبری این مهم را به منزلگاه مقصود برساند.
بهادر تصریح کرد: 12 پروژه سرمایه گذاری برای سال جاری در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم 6 تای آن شامل شهربازی، کمپ اسکان گردشگران، ساختمان 6 طبقه 18 واحدی مشارکت، مجتمع سرگ سورو ، مجتمع حمام ساحلی و مجتمع آکواریوم در نیمه اول سال و تا هفته دولت به بهره برداری برسند.
وی در خصوص مجتمع تفریحی دریایی- ساحلی سرگ سورو بیان نمود: این پروژه برای مدتی متوقف بوده و اکنون با جذب سرمایه گذار خصوصی جهت رونق بخشی به منطقه و محله سورو در حال اجرا می باشد. سرمایه گذار تعامل خوبی با مردم محله داشته و کارگران پروژه از افراد محله انتخاب شدند تا به عنوان محرکی برای مشارکت بیشتر مردم محله باشد.
بهادر در خصوص تفریحات این مجتمع چنین گفت : سازه عایق به صدا و حرارت بوده و در قسمت پشت بام گلخانه ای وجود خواهد داشت و تصمیم بر این است مواد مصرفی اینجا از گلخانه بالا تأمین شود. هرچند ماهیت اصلی این سازه رستوران است اما 10 آلاچیق و ورزش های آبی مانند قایقرانی، اسکی روی آب، غواصی وسایر تفریحات دریایی - ساحلی در این مجموعه وجود خواهد داشت.
بهادر در خصوص نحوه مشارکت در این پروژه گفت: تمامی تجهیزات متعلق به شهرداری بوده و مبلغ کل اجاره سرمایه گذار 10 میلیارد تومان است و شروع پروژه شروع اجاره در نظر گرفته شده است . لذا چنانچه بهره برداری از پروژه به تعویق بیفتد به ضرر پیمانکار خواهد بود.
پروژه دیگری که مورد بازدید قرار گرفت پروژه آکواریوم بود. این پروژه قرار است در دو فاز مورد بهر برداری قرار گیرد. در فاز اول در اردیبهشت ماه سال جاری آکواریوم ها و قسمت درمانی دکتر فیش و فیش اسپا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در ادامه لنج، رستوران و تفریحات دریایی بهره برداری خواهند شد.
بهادر در خصوص قرار داد پروژه آکواریوم گفت: جهت تأمین مالی پروژه قرارداد آن از نوع ساخت، بهره برداری و واگذاری (B.O.T) بوده و با در نظر گرفتن یک سال تنفس، مدت 13 سال در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.
پروژه بعدی پروژه حمام ساحلی است که با مساحت 260 متر مربع دارای 20 حمام و 10 سرویس بهداشتی و خدمات بوفه ای متناسب آن و قسمت رختکن و آینه و سشوار به صورت مجزا در دو قسمت بانوان و آقایان طراحی شده است و قرارداد آن B.O.T  و 15 ساله است که طبق برنامه در هفته سلامت به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی گفت: «پروژه شهربازی» و همچنین »چرخ و فلک» پروژه های دیگری است که توسط یکی از بهترین پیمانکاران ساخت شهربازی ایران در بندرعباس در حال ساخت می باشد. پروژه شهربازی که در زمینی به وسعت 30 هکتار در بوستان دولت درحال ساخت می باشد و تا کنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. محوطه آن حدود 70 درصد آماده شده و نرده های آن به زودی نصب می گردد. مقرر شده تا پایان فصل اکثر دستگاهها نصب گردد و مجموعه بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد. قرارداد پروژه به صورت تجهیز و نگهداری به مدت 10 ساله بوده است.
پروژه چرخ و فلک نیز که هنوز در مرحله طراحی است و قرارداد آن به صورت (ساخت، بهره برداری، تجهیز و انتقال) BOLT  و طولانی مدت در اختیار پیمانکار قرار دارد.
در پایان این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از شهردار و پرسنل خدوم شهرداری و همچنین سرمایه گذاران پروژه ها بر تسریع روند پروژه ها و پیگیری و نظارت بیشتر بر کار سرمایه گذاران تأکید کردند.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18204
کلمات کلیدی

تصاویر