• 1400/12/13 - 12:27
  • - تعداد بازدید: 912
  • - تعداد بازدیدکننده: 279
  • زمان مطالعه1 : 7 دقیقه
  • /ZVna

تقاطع غیر هم‌سطح قدس در بندرعباس افتتاح شد/ از مزیت‌های نسبی شهر بندرعباس و چشم اندازهای زیبای آن به خصوص چشم انداز دریا به خوبی استفاده شود/تمام سعی‌مان بر این باشد که پروژه‌ها، طبق زمان‌بندی پیش‌برود تا اعتماد مردم به شهرداری بازگردد

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری تقاطع غیر هم‌سطح قدس بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری تقاطع غیر هم‌سطح قدس بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، تقاطع غیر هم سطح قدس بندرعباس با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان، کناری فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و جمعی از مدیران شهرداری بندرعباس به بهره‌برداری رسید.


مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان این که بلوار شرقی بندرعباس یک فرصت بی نظیر برای توسعه این شهر و محلی برای زیست مناسب مردم است، خاطرنشان کرد: توسعه، حرکت و پیشرفت امری است که به صورت زنجیره‌ای رخ می‌دهد به شدت به عدالت در توسعه و توازن معتقد هستم‌، شهر بندرعباس را باید ویژه دید و توجه داشته باشیم که بندرعباس آخرین سد ما برای جلوگیری از خروج نخبگان از این استان است.


وی افزود: بر توسعه شهر بندرعباس و تبدیل شدن آن به یک شهر مدرن و امروزی اصرار دارم و تأکید دارم از مزیت‌های نسبی این شهر و چشم اندازهای زیبای آن به خصوص چشم انداز دریا به خوبی استفاده شود.
استاندار هرمزگان گفت: برخی از محلات بندرعباس از بسیاری از شهرها بزرگتر هستند برای مثال در شهرک پیامبر اعظم در دل خود جمعیتی در حدود 100 هزار نفر را جای داده و لذا می‌طلبد برنامه ویژه‌ای را برای این محلات و به خصوص برای شهرک پیامبر اعظم داشته باشیم.


دوستی تاکید کرد: اگر دست به دست هم دهیم و وفاق وجود داشته باشد می‌توان هرمزگان بسیار زیبایی داشته باشیم من در عمل و کلام همه بزرگان و مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و سپاه می‌بینم که دغدغه اصلی آن‌ها پیشرفت استان است و ما هم در کنار آن‌ها هستیم تا این پیشرفت اتفاق بیفتد.


وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های شهر بندرعباس مسئله اسناد مالکیتی مردم در محلات بود که گاهی اوقات با مالک خصوصی طرف بودیم به همین دلیل به دنبال یک بانک زمین بودیم تا این زمین محلات را از این مالکان گرفت و در اختیار مردم قرار داد و به این مالکان در نقاط دیگر زمین داده شود تا مسئله حل شود.


احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: از شورای شهر بندرعباس و شهرداری بندرعباس و تمام کارکنان شهرداری تشکر می‌کنم چرا که این شهر در سطح ملی، شهری قابل توجه بوده و هر خدمتی را که انجام دهیم در این شهر مهم و حائز اهمیت است.


وی افزود: تمام تلاش مجمع نمایندگان در حوزه مرکزی حمایت و کمک کردن از شهردار است و از شورای شهر هم می‌خواهیم به شهردار کمک کنند تا شهر آرامش پیدا کنند تا دریافت خدمات که حق مردم است به درستی انجام شود.


مرادی بیان کرد: امروز من به عنوان یک شهروند خوشحال هستم که فضای مسموم گذشته‌ ‌حاکم بر شهرداری را پشت‌سر گذاشتیم و همچنین باید خیلی تلاش کنیم تا بودجه شهرداری تحقق پیدا کند و در جای درست هزینه شود تا مردم آثار این هزینه‌کرد را ببینند.


وی ادامه داد: هیچ‌ کس حق ندارد در مدیریت شهری مسائل فردی و گروهی را به رخ مردم بکشد و برنامه‌هایی که تدوین شده است برای شهر بندرعباس اجرایی شود و از این به بعد باید تمام سعی‌مان بر این باشد که پروژه‌ها طبق زمان‌بندی پیش‌برود تا اعتماد مردم به شهرداری بازگردد.


نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: تشریفات زائد از مناسبات باید حذف شود و این مایه خوشحالی ما است که رئیس قوه قضائیه بدون تشریفات با پرواز عادی تردد می‌کند.


مرادی عنوان‌کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون مردم دلگرم به سپاه بوده‌اند و امروز دلگرم تر هستند و خواهش ما از سردار سالاری این است که شهرداری بندرعباس را تنها نگذارند تا زنجیره خدمات به مردم تکمیل شود
مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عباس امینی زاده شهردار سابق شهر بندرعباس به جهت ارائه خدمات بهینه به شهروندان، اظهار داشت: شعار و عمل ما خدمت بی‌منت به شهروندان گرامی و محترم است و سعی، تلاش و کوشش همواره برای توسعه شهرها اثر بخش بوده و همت و تخصص مجموعه عمرانی شهرداری بندرعباس قطعا در پیشبرد امر توسعه بیشترین سهم را داشته است.


وی افزود: شهرهای امروزی با قواعد و تفکرات مدرن مدیریت می‌شوند و همراه با مدرنیته هویت خود را حفظ و احیا می‌کنند چرا که شهر بی‌هویت مصادف است با تضعیف هویت فرهنگی و ساختاری، بر همین اساس باید دقت بیشتری در هویت سازی بصری اقلیم جنوب شود و محیط شهری باید به پیشینه تاریخ و معماری گذشته و ریشه‌ای خود رجوع کند که بخش اعظمی از این حوزه با توجه به معماری ایرانی و اسلامی حل خواهد شد.


نوبانی بیان ‌کرد: استفاده از تقاطع‌های غیر همسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای روانی عبور و مرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی راه و ترابری و مهندسی عمران است و احداث تقاطع غیرهمسطح قدس که در جهت کاهش ترافیک شهری و بهبود مسائل زیست محیطی صورت گرفته قطعا باعث تسهیل عبور و مرور و تردد شهروندان بندرعباسی خواهد شد.


شهردار بندرعباس تاکید‌ کرد: با توجه به اینکه در گذشته این مکان میدان بوده افزایش تردد و اتومبیل و جمعیت در شهر باعث شد ،تقاطع غیر همسطح قدس با کارشناسی‌های به عمل آمده و حجم ترافیک، در مهرماه سال 97 شروع شد و امروز شاهدیم که این پروژه در شهر بندرعباس به بهره برداری رسیده است.
شهردار بندرعباس اظهار کرد: با ۷۵ میلیارد تومان در مهرماه ۱۳۹۷ به همت شهردار وقت در آن زمان شروع به فعالیت اجرایی کرد و تا مهرماه ۱۴۰۰ هم هفتاد درصد پیشرفت پروژه داشت و در این ۵ ماه ۳۰ درصد باقیمانده هم انجام شد و امروز شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
نوبانی خاطرنشان کرد: پروژه قدس از پروژه‌های نیمه تمام ما بوده که در آن 2 دستگاه پل بتنی از نوع دال مجوف - هر دستگاه پل 7دهانه ،شامل 5دهانه 30متری و 2دهانه 25متری است که طول کل هر پل 360 متر به عرض 8.30 متر - شامل عرشه به طول 200 متر و 2 رمپ به طول هر کدام 80 متر می‌شود.


فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این آیین گفت: از زحمات و تلاش های مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و همکاری اعضای شورای شهر در ایجاد پروژه های مرتبط با شهرداری تشکر و قدردانی می کنم.
جراره بیان کرد: پروژه های شهرداری به دلیل مشکلات مالی که همیشه گریبان گیر شهرداری ها است به موقع به بهره برداری نمی رسد و با توجه به برنامه ریزی شورای شهر برای سال آینده امیدواریم این موضوعات به را به حداقل برسانیم.
جراره افزود: از استاندار هرمزگان می خواهیم به مجموعه ی شهرداری کمک کند تا درسال آینده با برنامه ریزی پل پیامبر اعظم انجام شد.
رئیس شورای شهر بندرعباس بیان کرد: بودجه ی سال آینده بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی و مصوب شده است و سعی شده اولویت بودجه پروژه های نیمه تمام باشد و همچنین پروژه هایی که مد نظر است در بودجه به صورت واقعی دیده شود تا در کمترین مدت زمان به بهره برداری برسد.
جراره تصریح کرد: این پل که از سال ۹۷ کار آن شروع شده بود به دلیل مشکلات مالی تا مهرماه امسال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از زمان ورود مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ۳۰ درصد باقی مانده ی این پروژه نیز تمام شد و در پایان از تلاش های شهردار بندرعباس و مجموعه ی شهرداری تشکر میشود.











































































































































 
 
 
 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13277
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید