• 1403/03/09 - 12:50
  • - تعداد بازدید: 409
  • - تعداد بازدیدکننده: 400
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZTKb
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ؛

گذرگاه شهید عراقی‌زاده به بهره‌برداری رسید

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور شهردار بندرعباس، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، جمعی از مدیران شهرداری، خانواده معزز شهید عراقی‌زاده، جمعی از کسبه و شهروندان گذرگاه شهید عراقی‌زاده در محله بازار اوزی‌های بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و همراهان ایشان گفت: این طرح با هدف بهسازی و بازسازی مسیر پیاده‌راه و در جهت بالا بردن زیبایی بصری شهر و راحتی شهروندان در خیابان شهید عراقی‌زاده در محله بازار اوزی‌های بندرعباس اجرا شد که به مردم خوب و نجیب شهر بندرعباس تقدیم می‌شود. 
 مهدی نوبانی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس به این اعتمادبه‌نفس و آمادگی رسیده که هر هفته یک پروژه را افتتاح و یا کلنگ زنی می کند افزود :در راستای برقراری عدالت در مناطق مختلف شهری و به‌جهت زیباسازی و اجرای زیرساخت‌های عمرانی این پروژه در منطقه سه بندرعباس با نظر کارشناسان، مهندسین و زیر نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس اجرا شد. 
 وی با اشاره به کارهای هنری و بصری که در این گذرگاه اجرا شده بیان کرد: مدل چینش سنگ‌ها، جنس سنگ‌ها، استفاده از درختان و کناره‌های آن‌ها به‌عنوان صندلی و نشیمنگاه و هدایت آبراه به‌صورت پلکانی کار بسیار زیبایی است که تقدیم به کسبه و شهروندان شده و امیدواریم هم کسبه و هم شهروندان در نگه‌داری و پاکیزگی محل کوشا باشند. 
 شهردار بندرعباس از اختصاص پارکینگ های اطراف برای استفاده شهروندان و کسبه خبر داد و گفت: مغازه‌داران عزیز و مردم نجیب شهر می‌توانند با خیال راحت و بدون دغدغه از این پیاده راه استفاده کنند و از مغازه‌ها خرید نمایند. 
 نوبانی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این طرح در سال گذشته به صحن شورا ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت. 
 وی ادامه داد: پروژه گذرگاه شهید عراقی‌زاده در مدت زمان سه ماه، در مساحت هفت هزار مترمربع و با اعتبار بیش‌از چهار میلیارد تومان اجرا شده‌است. 
 نوبانی در پایان گفت : شهرداری و معاونت عمرانی شهرداری در نظر دارد پیاده راه‌ها و گذرگاه‌های خرید بیشتری را در سطح شهر برای رفاه شهروندان ایجاد نماید. 
 یعقوب دبیری نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مجموعه شهرداری بندرعباس گفت: سعی شده روی تک‌تک عناصر این گذرگاه کارشناسی‌شده عمل شود تا فضای پیاده‌راه هم از لحاظ منظر سازی شهری و هم متناسب با بافت این قسمت شهر باشد. 
 وی با تأکید بر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر افزود: به‌سبب وجود ترافیک در بافت مرکزی شهر باید به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برویم تا بتوانیم تا حدودی این معضل را کاهش دهیم. دبیری نژاد بیان کرد: اجرای این پروژه با همکاری و همراهی همه عزیزان از مجموعه شهرداری و کسبه صورت‌گرفته که امروز شاهد افتتاح یک مسیر مناسب برای عبور و تردد خانواده‌ها در سطح بازار بندرعباس هستیم. 
 وی از بهره‌برداری از پل شهید عبدالحمید سالاری در راستای کاهش ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور در هفته آینده خبر داد. 
 دکتر عراقی‌زاده ، برادر شهید معزز عراقی‌زاده نیز در این مراسم گفت :وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های شهرداران مناطق و شهردار بندرعباس تشکر کنم زیرا شاهد تحول در زمینه‌های مختلف در سطح شهر هستیم. 
 وی ابراز امیدواری کرد که در سایرمناطق بافت مرکزی شهر نیز چنین پیاده‌راه های زیبایی ایجاد شود. 
 در ادامه این آیین از دست‌اندرکاران اجرای پروژه با اعطای لوح تقدیر شد. 
 لازم به ذکر است از طرف کسبه و بازاریان نیز با تقدیم لوحی از تلاش‌های مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس تقدیر به عمل آمد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18576
کلمات کلیدی

تصاویر