• 1401/11/26 - 17:21
  • - تعداد بازدید: 1734
  • - تعداد بازدیدکننده: 1316
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /ZVFa

آيين رونمايی از كتاب تاريخچه بهداری هرمزگان

آيين رونمايی از كتاب تاريخچه بهداری هرمزگان

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداری بندرعباس در آيينی كه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر،شهردار بندرعباس ، ريس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان ، نمايندگان مردم در شورای اسلامی شهر بندرعباس و پدر بزرگوار شهيد خليل تختی نژاد برگزار شد از كتاب تاريخچه بهداری هرمزگان به نويسندگی و تاليف علی كمالی زاده رونمايی شد.


شهردار بندرعباس در اين آيين اظهار داشت : توجه به تاريخ هرمزگان و شهر بندرعباس يك ضرورت است ،وظيفه ما در باب تاريخ خيلی سخت است و بايد با گفتن و نوشتن از تاريخ خود ،فرهنگ و محيط اجتماعی خود را معرفی بشناسيم يكی از مسايل مهم تاريخی در حوزه بهداشت و درمان شناخت أست كه مردم و شهروندان با شناخت از ظرفيت های هر حوزه می توانند به آن حوزه اعتماد كنند و اتفاقات خوبی رقم بخورد در گذشته تلاشهای زيادی در حوزه بهداشت و درمان شهر و هرمزگان انجام شده در چند اخير هم پزشكان و پرستاران زيادی در بحث بيماری و ويروس كرونا جانفشانی و ايثارگری كردند كه همه اين موارد در اين كتاب به آن پرداخته شده ،در مركز اسناد بندرعباس ٣٥ هزار سند و ٨ هزار عكس نگهداری می شود كه يكی از افتخارات مجموعه شهرداری در حوزه خدمت به تاريخ و فرهنگ اين شهر و منطقه محسوب می شود.
موحدی نژاد ريس پژوهشكده و مركز اسناد تاريخی شهرداری بندرعباس گفت :ظرفيت اين مركز برای توليد اثار ماندگار فرهنگی و مرجع و مكتوب مهياست و ميتوانيم علاوه بر جمع آوری اسناد تاريخی استان و شهر بندرعباس در موضوعات مختلف كتابهای مرجع را تاليف و تهيه نماييم.
جاودان ريس دانشگاه علوم پزشكی خاطر نشان كرد دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان به زودی گسترش و در شرق و غرب استان فعال خواهد شد سياست های دانشگاه علوم پزشكی در راستای حمايت از اتفاقات فرهنگی و مكتوب حوزه بهداشت و درمان است كه قطعا كتاب تاريخچه بهداری هرمزگان يكی از كتابهای مرجع حوزه بهداشت و درمان هرمزگان محسوب می شود.
دبيری نژاد عضو محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشكر از مجموعه شهرداری و مركز اسناد بيان داشت دلسوزيهای فرهنگی و اجتماعی باعث شده اين حركت های مهم فرهنگی شكل بگيرد،علم تاريخ برای ما و آيندگان چراغ راه هست و معرفی تاريخ بندرعباس و هرمزگان يكی از با مهمترين ترين موضوعات و دغدغه های شوراست جمع آوری اسناد ومدارك. تاريخی و نگهداری از اين اسناد در اين مركز در واقع چراغ راه پژوهشگران و مولفين و مؤرخين أست.
كمالی زاده مولف كتاب تاريخچه بهداری هرمزگان عنوان كرد جمع آوری اطلاعات و اسناد اين كتاب از سال ٩٦ شروع شده و كتاب دارای ١٠ فصل أست كه شامل ٧١٠ صفحه می باشد در اين مسير دوستان زيادی بنده را همراهی نمودند و كمال تشكر را از همه همكاران دارم.


































































































 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 15101
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید