• 1395/03/19 - 09:29
  • - تعداد بازدید: 1493
  • - تعداد بازدیدکننده: 241
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zax
شهردار بندرعباس خبر داد:

اهتمام ویژه شهرداری بندرعباس در اجرای طرح های قرآنی/ آغاز«طرح نسیم همدلی ۲»

شهردار بندرعباس از آغاز طرح نسیم همدلی دو و قرائت جزء به جزء قرآن‌کریم همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

شهردار بندرعباس از آغاز طرح نسیم همدلی دو و قرائت جزء به جزء قرآن‌کریم همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.


وی با اشاره به اینکه  این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است، افزود: مؤمنان با مقدمه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پر برکت آماده می‌کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.


شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه بر قرائت قرآن و تدبر در آن طی ماه مبارک رمضان تأکید فراونی شده است، از ارایه ویژه‌برنامه‌های قرآنی شهرداری بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: در روز نخست از اجرای طرح نسیم همدلی ۲ و ویژه برنامه قرآنی«سی شب، سی مسجد، سی جزء»، تلاوت جز اول قرآن کریم با حضور پرشور شهروندان در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) محله داماهی برگزار شد.


وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و طبیعتاً مساجد شهر بندرعباس می‌توانند بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی باشند.


شهردار بندرعباس بیان کرد: «مساجد» خانه اصلی فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌روند و مناسب است والدین برای بهره بردن بیشتر فرزندان خویش از آثار و برکات ماه مبارک رمضان آنها را به مساجد رهنمون کنند.


امینی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های ویژه قرآنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: برگزاری جلسات روزانه جزء خوانی توسط اساتید برتر استان با هدف افزایش تلاوت نور، برگزاری مسابقات قرآنی با اهداف آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان، تجلیل از خادمین مساجد و برگزاری مراسم افطاری بعد از پایان هر جلسه از جمله فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در ماه مبارک رمضان است.


در پایان این مراسم از جناب آقای زاهدی ، جعفرنژاد  خادم مسجد علی ابن ابیطالب(ع) محله داماهی دستگاه تجلیل شد .


گفتنی است در ادامه این طرح قرآنی ، قرائت جز دوم از کلام الله مجید در مسجد امام زین العابدین (ع) محله نایبند جنوبی  برگزار خواهد شد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 808
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید