• 1395/03/10 - 15:10
  • - تعداد بازدید: 1463
  • - تعداد بازدیدکننده: 275
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /ZJw
شهردار بندرعباس در دیدار شهردار بوسان:

بندرعباس خواهان تبادل تجربه با بوسان است

شهردار بندرعباس نسبت به تبادل تجربه در زمینه های مختلف و خصوصاً موضوعات شهرسازی با بوسان اعلام آمادگی کرد.

شهردار بندرعباس نسبت به تبادل تجربه در زمینه های مختلف و خصوصاً موضوعات شهرسازی با بوسان اعلام آمادگی کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی زاده در دیدار با شهردار بوسان کره جنوبی ضمن خوش آمد گویی به هیئت کره ای، اظهار کرد: بندرعباس نیز مانند بوسان یک شهر بندری با قابلیت ها و موقعیت متفاوت است.


وی با اشاره به اینکه این موقعیت باعث شده شهر بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران مطرح باشد و بیش از 60 درصد صارات و واردات از این بندر انجام شود، افزود: خصوصیت و ویژگی خاص بندرعباس در تنگه هرمز باعث شده جایگاه ویژه ای در خلیج فارس داشته باشد و می توان گفت به لحاظ استراتژیکی مانند بوسان که با شهرهای بزرگ ژاپن ارتباط خوبی دارد، ما نیز با کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای شرقی ارتباط دیرینه ای داریم.


شهردار بندرعباس ادامه داد: به لحاظ اقتصادی، وجود بندر بزرگ شهید رجایی و صنایع بزرگ در کنار شهر بندرعباس مانند کشتی سازی، پالایشگاه های بزرگ نفت و گاز، آلومینیوم و فولاد باعث شده بندرعباس شکل صنعتی و اقتصادی به خود بگیرد.


امینی زاده با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در بندرعباس به چهار شکل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی رواج دارد، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه های ارتباطی در بندرعباس باعث ارتباط کشورهای آسیای میانه از طریق بندرعباس با دنیا شده است.


وی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری نیز در بندرعباس رونق خوبی دارد و فقط در یکی از ایام، بیش از 8 میلیون نفر جمعیت طی بازه زمانی کوتاه وارد این شهر می شوند، تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی نیز بندرعباسی ها توجه زیادی به روابط انسانی و موضوعات اجتماعی دارند و در این مقوله نیز با مردم بوسان همخوانی دارند.


شهردار بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس طی چند سال اخیر به لحاظ شهرسازی و ساختمان های پیشرفته، رشد خوبی را داشته و بدنبال توسعه بیشتر در زمینه شهرسازی هستیم.


امینی زاده با بیان اینکه به لحاظ محیط زیستی نیز بندرعباس جایگاه خاص خود را در کشور و حتی منطقه دارد، با ابراز خرسندی از حضور شهردار و هیئت تجار و فعالین اقتصادی بوسان در بندرعباس، اظهار کرد: به لحاظ اقتصادی بوسان نقش بسیار مهمی در منطقه خود دارد که بندرعباس نیز ویژگی مشابهی دارد.


وی با بیان اینکه نقاط مشترک زیادی بین بندرعباس و بوسان وجود دارد که می توان آنها را توسعه داد و باعث ارتباط قوی تر بین این دو کشور ایران و کره جنوبی شد، ادامه داد: افق شهر بندرعباس بر مبنای افزایش جمعیت است که علاقمندیم در بحث شهرسازی از تجارب بوسان استفاده کنیم.


امینی زاده با اظهار اینکه در شهرداری بندرعباس شهرهای زیادی را بازدید و بررسی کرده ایم اما بوسان یک شهر متفاوت و پیشرفته است، خاطرنشان کرد: امیدوارم این دیدار و مباحث مطرح شده موجب تقویت روابط و ارتباطات مؤثر و کارآمد شود.


اضافه می شود، شهردار بوسان کره جنوبی شب گذشته در رأس هیئتی بیست و سه نفره به منظور توسعه روابط و افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی وارد بندرعباس شد.


 


 


  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 783
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید