• 1400/08/17 - 08:49
  • - تعداد بازدید: 1577
  • - تعداد بازدیدکننده: 252
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZYX9

تكذيبيه معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس

اخیرا خبری با عنوان تخريب باغ تاریخی بندرعباس، در فضای مجازی منتشر شده است و در خبرها آمده که اين باغ در محلهٔ تاریخی نایبند شمالی، تنها باغ شهری باقی‌مانده در بندرعباس می باشد که قرار است روز دوشنبه ۱۷ آبان کمیسیون ماده۵ رای به تغییر کاربری آن دهد و در آستانهٔ تخریب قرار گرفته است.

اخیرا خبری با عنوان تخريب باغ تاریخی بندرعباس، در فضای مجازی منتشر شده است و در خبرها آمده که اين باغ در محلهٔ تاریخی نایبند شمالی، تنها باغ شهری باقی‌مانده در بندرعباس می باشد که قرار است روز دوشنبه ۱۷ آبان کمیسیون ماده۵ رای به تغییر کاربری آن دهد و در آستانهٔ تخریب قرار گرفته است.


به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهرداری بندرعباس ،معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس در این خصوص بیان کرد: اين باغ باغ حدود 8 هزار مترمربع مي باشد و متعلق به يكی از شهروندان است که در طرح تفصیلی مصوب که ملاک عمل شهرداری در صدور مجوزها است بخشی از این ملک حدود ٨٠٠ متر فضای سبز، بخشی از آن كاربری فرهنگی و بخشی مسکونی و مابقی شبکه معابر تعريف شده هست.
اصغر حسین پور گفت: از ابتدای سال ١٤٠٠ مالک درخواست می دهد که براساس طرح تفصیلی، شهرداری آن قسمت مسکونی را تفکیک كند و درخواست تغییر کاربری براي زمين و ملك فوق ارائه نشده ،در راستای ماده 101 قانون اصلاحیه شهرداریهابیان شده که شهرداری برابر مفاد طرح تفصیلی و طرح جامع، سرانه ها را بررسی و با مالک توافق كند و عملیات تفکیک بر همين اساس صورت می گیرد و در این راستا مغایرت بین درخواست مالک و طرح تفصیلی وجود ندارد و از آن زمان تاكنون این درخواست در سيكل اداری نگه داشته تا بتوانیم کل ملک رو تملک کنیم و باغ و محيط فوق را حفظ نماييم.
وي گفت :تا امروز پروسه ملك فوق به سرانجام نرسیده و وکیل قانونی صاحب ملک به شدت با این موضوع مخالفت کرده و به شهرداری اعلام نموده که در صورت تعلل حسب مفاد ماده 101 اصلاحیه قانون شهرداریها از طریق دادگاه پیگیر تفکیک ملک خود می شوند،از آنجائیکه در قانون فوق اشاره شده است که اگر شهرداری ظرف مدت 3 ماه با مالک موافقت نکند و کار آن را به اداره ثبت جهت تفکیک ارائه ندهد مالک می تواند رأساً از طریق دادگاه اقدام کند و دادگاه نیز این کار را از طریق کارشناسان رسمی خود انجام می دهد.
وی عنوان كرد: در حال حاضر روند پرونده متوقف شده است و با دستور شهردار اين مساله مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و هيچ اقدامی در حال حاضر پيرامون تغيير كاربری باغ فوق انجام نشده و توافقی صورت نگرفته بلكه صحبت اولیه با صاحب ملک به این صورت بوده که حسب سرانه ای که برای فضای مسکونی نیاز است بايد بخش فضای سبز حفظ شود و بخش شبکه معابر و آموزشی هم دیده شده كه بعد از تصويب در شورای شهر، کمیسیون ماده ۵ برای تفکیک آن اقدام می كند و در ماهيت اين مساله بحث تغيير كاربری مطرح نيست و هر چه بوده بر اساس طرح تفضيلی است.
وی گفت: شهرداری پیشنهاد دارد که در راستای تملک این ملک دولت هم به کمک شهرداری بیاید و بخش فضای سبز و معابر توسط شهرداری تملک شود و بخشی که دارای کاربری مسکونی و فرهنگی است هم دولت تملک کند، چرا که شهرداري بودجه برای تملک 8 هزار متر مربع و همچنین ملک معوض در اختیار ندارد که به مالک واگذار نماید و اگر دولت پای کار بیاید آمادگی و همراهي در شهرداری وجود دارد که بخش فضای سبز و معابر را تملک کنیم.
اين مقام مسول عنوان كرد :در راستای ماده 101 اصلاحی قانون شهرداریها اگر بتوانیم بخشی از زمین را نگه بداریم و بر اساس طرح تفصیلی عمل كنيم ميتوانيم بخش اعظمی از ملک را حفظ نماييم.
حسين پور يادآور شد در حال حاضر پرونده زمين فوق با دستور شهردار جهت بررسی به ايشان تحويل داده شده و عزم شهرداری در جهت حفظ فضای فوق در شهر است.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 11684
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید