• 1394/10/27 - 13:38
  • - تعداد بازدید: 1022
  • - تعداد بازدیدکننده: 104
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Z2r
شهردار بندرعباس مطرح کرد:

توجه روزافزون شهرداری بندرعباس به مسائل فرهنگی

شهردار بندرعباس گفت: در سیستم شهرداری موضوعات و برنامه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی روزافزون است.

شهردار بندرعباس گفت: در سیستم شهرداری موضوعات و برنامه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی روزافزون است.


 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در نشست مشورتی با جمعی از روحانیون برجسته استان، اظهار کرد: در سیستم شهرداری سعی داریم موضوعات و برنامه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی روزافزون باشد.


وی با بیان اینکه شهرداری یک سیستم درآمد هزینه دارد و دولت هیچ پول و بودجه‌ای خصوصاً در حوزه فرهنگی کمک نمی‌کند، افزود: دولت، تنها یک بودجه در حوزه عمرانی کمک می‌کند که این رقم در سال قبل تنها 12 میلیارد ريال بوده است.


شهردار بندرعباس ادامه داد: قانون شهرداری‌ها که مصوب سال 1334 است، در هیچ جای آن تکلیفی برای کار فرهنگی دیده نشده اما با این وجود با کمک شورای اسلامی شهر، فعالیت‌های مختلف فرهنگی را انجام می‌دهیم.


امینی‌زاده با بیان اینکه ما معتقدیم شهر دارای روح و کالبد معنوی است و خارج از این بحث دیدگاهی نداریم، تصریح کرد: یکی از بزرگترین موانع ما پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه‌های مشترک مانند مسائل فرهنگی است.


وی ادامه داد: در تمام دنیا شهرداری‌ها متولی همه امور به غیر از امنیت و سیاست هستند و در برخی کشورها حتی ازدواج نیز زیر نظر شهرداری‌ها است اما نبود مدیریت واحد شهری یک مانع بزرگ برای شهرهای کشور است.


شهردار بندرعباس با بیان اینکه طی ده سال گذشته شهرداری بندرعباس تنها یک فرهنگسرا داشته است، گفت: شهرداری بندرعباس در حوزه‌های فرهنگی، در ایجاد زیرساخت‌هایی مانند ساخت سه فرهنگسرا با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ريال ورود پیدا کرده و عملیات عمرانی این اماکن را همزمان در سه محله آغاز کرده است.


امینی‌زاده همچنین به ساخت 16 زمین ورزشی در محلات اشاره و اضافه کرد: در شورای شهر قانونی داریم که می‌توانیم مجوز ساخت اماکن تجاری برای رونق مساجد، صادر کنیم.


وی ادامه داد: بدین ترتیب متولی مسجد دیگر نیازی به تقاضای کمک از دستگاه‌های مختلف نخواهد داشت.


 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 458
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید