• 1394/09/14 - 09:37
  • - تعداد بازدید: 1050
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Zpp
شهردار بندرعباس مطرح کرد:

معلولان نیازمند احترام هستند/ مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولین

کار مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین در پروژه‌های عمران شهری مد نظر قرار دارد و علاوه بر آن، بخش قابل توجهی از معابر اصلی شهر سنگ‌فرش شده است.

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه معلولان نیازمند احترام هستند، گفت: کار مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین در پروژه‌های عمران شهری مد نظر قرار دارد و علاوه بر آن، بخش قابل توجهی از معابر اصلی شهر سنگ‌فرش شده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: هدف از تعیین این روز، ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسایل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی‌ها و تقویت حس مشارکت مردم در این زمینه است.


وی افزود: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد و از ترحم دوری شود.


شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: تفاوت این دو نوع رفتار در این است که در اولی، طرف مورد احترام، انسانی بزرگ به شمار می‌آید اما در گزینه ترحم، مخاطب انسانی ذلیل و خوار شمرده می‌شود.


امینی‌زاده ادامه داد: شناخت پدیده معلولیت و عوامل مؤثر بر آن هم وظیفه و مسئولیتی را که در قبال آن داریم آشکار می‌سازد و هم راهگشای تدابیری هماهنگ است تا ساختن زندگی با کیفیت‌تر برای معلولان را امکان‌پذیر سازد.


وی بیان کرد: شهرداری بندرعباس با نگاهی واقع‌بینانه به مقوله معلولیت سعی در تسهیل امور مربوط به این قشر از جامعه در مدیریت شهری دارد.


شهردار بندرعباس گفت: در این زمینه کار مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین در پروژه‌های عمران شهری مد نظر قرار دارد و علاوه بر آن، بخش قابل توجهی از معابر اصلی شهر سنگ‌فرش شده است.


امینی‌زاده با تأکید بر اینکه یک‌دست‌سازی سنگ‌فرش معابر با هدف تسهیل عبور و مرور معلولین و نابینایان و همچنین زیباسازی شهر صورت گرفته است، ادامه داد: این پروژه‌ هم‌اکنون نیز در بخش‌های مختلف شهر در حال انجام می‌باشد.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 366
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید