• 1394/08/21 - 18:26
  • - تعداد بازدید: 1225
  • - تعداد بازدیدکننده: 155
  • زمان مطالعه1 : 2 دقیقه
  • /Zwo
گزارش

کاهش آبگرفتگی‌ها در بارندگی اخیر بندرعباس

گزارش‌ها حاکی از آن است که بدنبال وقوع بارش شدید در بندرعباس، با تمهیدات صورت گرفته شاهد کمترین میزان آبگرفتگی در شهر هستیم.

 ارژنگ دریادار, ارزنگ, دریادار,  arzhang   daryadar, arzhang, daryadar,

گزارش‌ها حاکی از آن است که بدنبال وقوع بارش شدید در بندرعباس، با تمهیدات صورت گرفته شاهد کمترین میزان آبگرفتگی در شهر هستیم.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، این روزها که وضعیت آب در کشور ما و خصوصاً استان هرمزگان خوب نیست و اخبار خوشایندی از ذخایر آبی به گوش نمی‌رسد، آرزوی بارش باران و طراوت‌بخشی به شهرها و روستاها در دل همه موج می‌زند.


از هفته گذشته که هواشناسی احتمال وقوع بارندگی شدید در استان هرمزگان را مطرح کرد، همه منتظر بارش رحمت الهی بودند و برای آن دعا می‌کردند. هرچند که خوب می‌دانیم ساختار برخی از بافت‌های مسکونی و خصوصاً بافت‌های فرسوده در برابر این بارندگی‌ها آسیب‌پذیر است.


از بامداد بیستم آبانماه، تقریباً همزمان با پیش‌بینی صورت گرفته هواشناسی بارش شدید باران و قبل از آن رعد و برق در آسمان بندرعباس شکل گرفت. بدنبال شروع بارندگی رگباری و شدید در بندرعباس که البته با وزش شدید باد نیز همراه بود، پیش‌بینی می‌شد بسیاری از معابر و محلات دچار آبگرفتگی شدید شوند، اما از آنجایی که از یکی دو هفته قبل شهرداری بندرعباس بر اساس برنامه مشخص اقدام به بازسازی و لایروبی خورها و کانال‌های دفع آبهای سطحی کرده بود، میزان آبگرفتگی‌ها تا حد بسیار قابل توجهی کاهش یافت، به نحوی که در بسیاری از نقاط آبگیر شاهد کمترین آبگرفتگی بودیم.


از ساعت ابتدایی بارش باران در بامداد بیستم آبانماه، نیروهای کارگری و مدیریتی آموزش‌دیده شهرداری بندرعباس برای مقابله با بحران که از روز قبل در حالت آماده‌باش بودند، فعالیت خود را در طوفان سنگین آغاز کردند.


شهردار بندرعباس نیز در این ارتباط اظهار کرد: بدنبال بارندگی در بندرعباس، طی شب نخست و ادامه آن، بیش از 400 نفر از نیروهای آموزش دیده شهرداری بندرعباس برای عادی‌سازی شرایط عمومی شهر مشغول فعالیت شدند.


وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده از روزهای گذشته، پس از بارندگی بامداد امروز، شاهد کمترین اختلال در نظم شهر هستیم.


شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه در بارندگی اخیر شاهد کمترین میزان آبگرفتگی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بارش باران به میزان قابل توجهی زیاد و به صورت رگباری بوده است.


امینی‌زاده با اشاره به اینکه به همراه بارندگی مقداری گل و لای و زباله نیز وارد خورها و کانال‌ها می‌شود که سرعت دفع آبها را کند می‌کند، بیان کرد: به همین دلیل، نیروهای شهرداری بندرعباس از ساعت ابتدایی آغاز بارندگی در سطح شهر مشغول فعالیت بوده و کار روانسازی دفع آبها را انجام داده‌اند.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 316
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید