• 1403/03/30 - 15:23
  • - تعداد بازدید: 610
  • - تعداد بازدیدکننده: 586
  • زمان مطالعه1 : 6 دقیقه
  • /ZJNb

۹ پروژه عمرانی شهرداری بندرعباس هدیه عیدانه به شهروندان

شهردار بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه از بهره برداری و کلنگ زنی 9 پروژه عمرانی شهر در ایام عید قربان تا غدیر خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نشست خبری روز 27 ام خرداد ماه 1403 با حضور حسین بازماندگان و عبدالحسین ارجمند معاونین امور زیر بنایی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک، رحمت اله دهقانی، مهدی احمدی ، امید آرمات و حمزه عمرانی مدیران 4 منطقه شهری، خیراله فتاح پور و عادل فخاریان رؤسای سازمان های عمران و بازآفرینی شهری و ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاوررزی و مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و فوزیه سالاری مدیر مرکز مطالعات و تلویزیون اینترنتی گمبرون شهر و جمع کثیری از اهالی رسانه و خبرنگاران ، ضمن خیر مقدم ، عرض تسلیت و ابراز تأسف برای شهادت رئیس جمهور مردمی و همچنین تبریک اعیاد پیش رو به ارائه پروژه های عیدانه ویژه این ایام پرداخت و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد.
مهدی نوبانی تعداد پروژه های عیدانه را 9 پروژه بهره برداری و یا کلنگ زنی با اعتبار بالغ بر 500 میلیارد تومان ذکر کرد که در این میان پروژه بهره برداری از پل شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری با اعتبار بالغ بر 170 میلیارد تومان که فاز اول آن در این ایام بهره برداری خواهد شد و شامل راست گردها و چپ گردها و زیر پل خواهد بود و سبب کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی بسیار در زمان و انرژی و سوخت مصرفی شهروندان جهت عبور و مرور بخصوص کارکنان صنایع غرب می شود و نیز بهره برداری از زیر گذر تقاطع شهید مدافع حرم رضا زارعی با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان را از مهمترین این پروژه ها برشمرد.
این مقام مسئول پروژه پیست دوچرخه سواری که به طول 18 کیلومتر در نوار ساحلی شهر از پارک جنگلی در بلوار خلیج فارس تا پروژه آکواریوم با اعتبار 30 میلیارد تومان در مدت 5 ماه و در 29 ام خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید را به عنوان عیدانه بعدی معرفی نمود و گفت این پروژه با همکاری مجموعه شهرداری و با رعایت اصول استاندارد و نصب علائم ترافیکی احداث شده است.
نوبانی پروژه بازگشایی معبر آزادگان را که پس از 14 سال رایزنی با ساکنان منطقه جلب رضایت تخریب و بازگشایی معبرآن انجام شد با اعتبار 12 میلیارد تومان از دیگر پروژه ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ارتفاع پایین تری که منطقه آزادگان نسبت به سایر قسمت های شهر دارد و در ایام بارندگی هر ساله شاهد آب گرفتگی آن هستیم، منطقه 2 شهرداری با همکاری معاونت امور زیر بنایی تصمیم بر احداث کانال دفع آب های سطحی و طولی گرفته تا این آب سطحی را به سوی دریا هدایت کند و این پروژه هم اکنون در حال اجرا است. اما قسمت هایی که آسفالت و زیباسازی آن انجام شده به افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.
کلنگ زنی پیاده راه سلامت بوستان خلیج فارس با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون تومان از دیگر پروژه های عیدانه شهرداری بندرعباس است که توسط شهردار مطرح شد. وی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهروندان با هدف پیاده روی و یا گذران اوقات فراغت از این پارک استفاده می نمایند تلاش کردیم با ایجاد روشنایی و نورپردازی پارک فضای امن و مطمئنی برای آنان فراهم سازیم و هم اکنون با کلنگ زنی این پروژه مقرر گشته تا این پیست به صورت حرفه ای و استاندارد با پوشش تارتان بازسازی شود تا سبب رفاه بیشتر ورزشکاران شده و از درد زانو پس از پیاده روی و دویدن پیشگیری گردد.
مهدی نوبانی با اشاره به اینکه 43 درصد بافت شهری را بافت فرسوده تشکیل می دهد از توجه ویژه شهرداری در این خصوص خبرداد و گفت بازگشایی معابر، آسفالت، زیباسازی و ایجاد فضای سبز از اقداماتی است که در مناطق دارای بافت فرسوده جهت رفاه حال شهروندان در حال انجام است و این اقدامات می تواند برای امنیت بیشتر، افزایش خدمات اجتماعی مثل اورژانس و آتش نشانی و زیباسازی بسیار مؤثر واقع شود.
نوبانی ادامه داد: آسفالت بافت های قدیمی مانند محله سنگ کن، خیابان شهید جعفری، محله چاهستانی ها، محله سورو و خیابان هرمزگان در طول خدمت اینجانب مورد توجه قرار داشته و تاکنون ۱/۵ میلیون مترمربع معادل یک زمین صدهکتاری آسفالت ریخته شده است.
مهدی نوبانی در رابطه با بازگشایی معابر در بافت فرسوده تصریح کرد: افتتاح خیابان اسلام آباد که با اعتبار 50 میلیارد تومان از دیگر پروژه های عیدانه است چند ماه قبل با حضور استاندار محترم کلنگ زنی آن انجام شد و تاکنون تخریب 12 ملک انجام شده و این روند ادامه دارد. همچنین برای تسریع در انجام امور شهرداری خود اقدام به نورپردازی منطقه کرده چرا که هماهنگی با اداره برق در این خصوص نیازمند صرف زمان بیشتری بوده است.
شهردار بندرعباس در خصوص زیباسازی و فضای سبز محله اسلام آباد گفت: با هماهنگی های صورت گرفته 3000 متر زمین جهت احداث یک زمین ورزشی و یک پارک ۱/۵ هکتاری زیبا در این منطقه در نظر گرفته شده و صورتجلسه شده که به زودی کلنگ زنی خواهند شد.
این مقام مسئول در خصوص خرید املاک جهت بازگشایی معابر بیان نمود: شهرداری بندرعباس در تلاش است املاک مذکور با جلب رضایت شهروندان بوده و پس از قیمت گذاری کارشناس رسمی دادگستری و قیمت اعلام شده از سوی مالک بر اساس توافق خریداری انجام خواهد شد.
ایشان ادامه داد: علی رغم اینکه بسیاری از این املاک فاقد سند بوده اند اما جهت احترام به ساکنان آن که چندین سال در آنجا سکونت داشته اند، تلاش شده با قیمت عادلانه که مورد رضایت آنان باشد خریداری صورت پذیرفته که یا به صورت نقدی و یا تهاتر زمین و ملک می باشد.
مهدی نوبانی با بیان اینکه بازگشایی معبر نیازمند صرف هزینه و زمان است، افزود: جهت رفاه حال شهروندان و تسریع امور شهرداری در نظر دارد در مناطقی به صورت مشارکتی و با همکاری شهروندان هر محله اقدام به زیباسازی ، نورپردازی و بهسازی و مرمت بافت های فرسوده از طریق آسفالت معابر، رنگ آمیزی دیوارها و دیوارنگاری متناسب با هر محله نماید تا ضمن هویت بخشی سبب نوسازی آنان شود و سه محله سورو، نخل ناخدا و کمربندی تاکنون به عنوان نقاط هدف، مورد توجه بوده اند.
نوبانی ادامه داد: مرمت و زیباسازی بافت فرسوده محله شهید آرمات با اعتبار 2 میلیارد تومان از دیگر پروژه ها در خصوص بهسازی بافت های فرسوده است.
شهردار بندرعباس از کلنگ زنی پروژه احداث میدان دام زنده که پس از نشست خبری انجام خواهد شد به عنوان دیگر پروژه های عیدانه بویژه عید سعید قربان نام برد و گفت: این پروژه با مجموع مساحت 7000 متر مربع (شامل 2000 متر مربع مساحت آغل زنده) و با اعتبار 12 میلیارد تومان در جوار کشتارگاه بندرعباس در مدت 6 ماه احداث خواهد گردید و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید تا شهروندان بتوانند پس از آن با خیال آسوده تر به ذبح دام و قربانی و یا تهیه گوشت سالم اقدام نمایند.
شهردار بندرعباس از کلنگ زنی پروژه زمین ورزشی پیامبر اعظم (ص) با اعتبار 7 میلیارد تومان به عنوان آخرین عیدانه یاد کرد و در پایان سخنان خود از استاندار هرمزگان، فرماندار شهرستان، رئیس اداره کل دادگستری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و تمامی مسئولانی که در تسهیل امور با شهرداری بندرعباس همکاری می کنند سپاسگزاری کرد و در ادامه نشست پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18738
کلمات کلیدی

تصاویر