• 1403/03/30 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 356
  • - تعداد بازدیدکننده: 343
  • زمان مطالعه1 : 4 دقیقه
  • /ZzNb

آیین بهره برداری از اولین پیست دوچرخه سواری ساحلی بندرعباس

مراسم بهره برداری از پیست دوچرخه سواری ساحلی بندرعباس شامگاه سه شنبه ۲۹خرداد ماه در بلوار ساحلی (نیم دایره) برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در مراسمی باشکوه با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ،اسماعیل رئیسی ،احمدکناری نژاد ،یعقوب دبیری نژاد اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس جناب سرهنگ نقی حیدری رئیس پلیس راهنمایی رانندگی بندرعباس مدیران مناطق چهارگانه شهرداری ،معاونین شهردار،اصحاب رسانه ،شهروندان و دوچرخه سواران شهر بندرعباس از اولین پیست دوچرخه سواری ساحلی به طول ۱۸ کیلومتر بهره برداری شد.
نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن خوشامد گویی  و خیر مقدم به حضار گفت: این برنامه به یمن حضور ورزشکاران برگزار شده و تشکرویژه ای میکنم از اعضای محترم شورای اسلامی شهر که این طرح را مصوب نمودند.
شهردار افزود:برای اجرایی شدن  این طرح جلسات زیادی با متخصصین این حوزه برگزار شد و مسایل و مشکلات بررسی و این هدیه امروز در دهه امامت و ولایت تقدیم ورزشکاران و مردم شریف بندرعباس می شود.
نوبانی بیان داشت : برای حوزه فرهنگ سازی تلاش خواهیم کرد و چه بهتر که روز های سه شنبه در هر هفته که در خیلی از شهرها و کشورها روز بدون خودرو هست فرهنگ استفاده از دوچرخه را تبلیغ و تقویت نماییم. 
شهردار بندرعباس با تببین جایگاه سلامت شهروندان خاطر نشان کرد :از عید قربان تا غدیر ۹ پروژه برای بهره برداری و کلنگ زنی اماده شده که کلنگ زنی  کشتارگاه نیمه صنعتی دام،بهره برداری از پیست دوچرخه سواری ،بهره برداری ازبازگشایی معبر در آزادگان ،بهره برداری از  پل شهید سالاری ،بهره برداری از فاز یک تقاطع غیر همسطح شهید زارعی ،کلنگ زنی مسیر پیاده روی استاندار در پارک جنگلی ،بهره برداری از بازگشایی و معبربزرگ در محله اسلام آباد و آئین کلنگ زنی زیبا سازی محلات بافت فرسوده به عنوان پروژه های عیدانه شهرداری بندرعباس معرفی شده اند همچنین جشن عکس پروژه های تکمیل شده در سالهای گذشته نیز در این ایام با معرفی ۱۶ پروژه در حال برگزاری می باشد.
دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم با تشکر از دست اندر کاران این پروژه در مناطق چهار گانه شهرداری بیان داشت : هنوز با استانداردهای یک پیست دوچرخه سواری  فاصله داریم و باید این مسیر تکمیل شود و نواقص رارفع نماییم، در ادوار مختلف این مطالبه ای  بوده که شهروندان و ورزشکاران داشته اند و در دوره ششم شورا این اتفاق محقق شد. 
دبیری نژاد گفت: این مسیر تا حدودی ایمن است و بخش دیگر کاردر مسیر  ایجاد این پیست فرهنگ سازی برای استفاده صحیح و نگهداری از این ظرفیت است و از شهروندان درخواست داریم مراقب این پیست و مسیرتردد دوچرخه سواران  باشند و با همدیگر فرهنگ نگهداری از سرمایه های شهر را ترویج کنیم واین عیدی و هدیه ی کوچکی برای مردم شهر بندرعباس در دهه امامت و ولایت است.
جناب سرهنگ حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس نیز در این مراسم با تشکر از شهردار بابت جدا سازی و تفکیک  مسیر دوچرخه سواری از بلوار اصلی اظهار داشت با توجه به شرایط موجود انشالله همه ی  ۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از بلوار اصلی جدا شود وپلیس استقبال میکند و همراه مجموعه شهرداری بندرعباس است. 
حیدری خاطر نشان کرد: افتخار میکنم که به مردم شهر بندرعباس خدمت میکنم ودو چرخه سواران هم باید قوانین را رعایت کنند چرا که  همه قوانین راهنمایی و رانندگی برای دو چرخه سواران هم هست و رعایت قوانین برای داشتن دنیایی بهتر لازم و ضروریه لذا ورود هر گونه موتور سیکلت به مسیر دوچرخه سواری ممنوع می باشد و باید  همه همکاری کنند و هر شهروند یک پلیس باشد تذکر بدهد که فرهنگ و رعایت قانون اتفاق بیفتد.
آخوندی و کاویانمهر از ورزشکاران و به نمایندگی از تیمها و هیت دوچرخه سواری نیز ضمن تشکر اژ شهرداری و شورای شهر از دغدغه های خود و ورزشکاران گفتند و افتتاح این پیست را به فال نیک و یک اتفاق بزرگ پس از سالها انتظار برشمردند. 
این دو ورزشکار افتتاح این پروژه را یک نور امیدی برای ورزش و‌دوچرخه سوران شهر عنوان نمودند و‌در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی تاکید نمودند: در ساحل باید سلامتی به مردم عرضه شود و ساحل بندرعباس باید مکانی امن باشد برای بحث سلامتی تندرستی و نشاط مردم، ساحل باید محل فروش دوچرخه و تعمیرات دوچرخه باشد نه فروش و عرضه قلیان لذادر مبحث فرهنگ سازی باید هزینه شودکار شود تا احترام به همدیگر و توجه به حقوق همدیگر را درک کنیم و هر کس با هر وسیله ای که در شهر تردد میکند باید به حقوق دیگران احترام بگذارد و قانون را رعایت کند از رانندگانمحترم  خودرو هم می خواهیم  به دوچرخه سواران احترام بگذارند.
  • گروه خبری : اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18730
کلمات کلیدی

تصاویر