• 1400/12/24 - 17:09
  • - تعداد بازدید: 1163
  • - تعداد بازدیدکننده: 424
  • زمان مطالعه1 : 3 دقیقه
  • /ZXoa
شهردار بندرعباس:

اهمیت نام و یاد شهیدان برای همه نسل‌ها ضرروتی مهم است/در سراسر برنامه ها و مراسمات جلوه های حضور نام و یاد شهیدان باید جاری باشد

شهردار بندرعباس گفت: یادآوری اهمیت نام و یاد شهید برای همه نسل‌ها ضرروتی مهم است و ما باید در مسیر شهدا گام برداریم و مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم.

شهردار بندرعباس گفت: یادآوری اهمیت نام و یاد شهید برای همه نسل‌ها ضرروتی مهم است و ما باید در مسیر شهدا گام برداریم و مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، اولین یادواره شهردار شهید خورگویی و شهدای شهرداری در محل باغ گلها با حضور مهدی نوبانی شهردار ،سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر،اسمعيل جهانگيری مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان،جمعی از رزمندگان ايثارگران وخانواده‌های معظم شهدا به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، مديريت ارتباطات و امور بين الملل و اداره رفاه و سلامت شهرداری بندرعباس برگزار شد.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم با بیان اینکه بزرگداشت مقام شامخ شهدا یک وظیفه است، اظهار داشت : امروز برای قدرشناسی و زنده نگه داشتن نام این بزرگ مردان در این مکان که با نام شهید و شهادت تقارن دارد جمع شده ایم و شهدا لاله های به خون خفته ای هستند که همواره جاودان در ذهن ما جاری می باشند.
نوبانی بیان کرد: شهيد و مقام شهدا در هر كجای اين عالم جايگاه ويژه ای دارد و يادآوری اهميت نام و ياد شهيد برای همه نسلها ضرورتی مهم است و ما بايد در مسير شهدا گام برداريم و مراقب رفتار و عملكرد خود باشيم.
شهردار بندرعباس افزود: ايثار فقط در ميدان جنگ اتفاق نمی افتد، در محل كار، در خانواده، در شهر در هر لحظه و هر مكان می شود ايثار گری كرد و اين درس از مكتب شهدا نشان گرفته است.
نوبانی تصریح کرد: شهدای شهرداری ايثارگرانی هستند كه هم در جبهه های نبرد، هم در محيط كار با عشق و معرفت جان و مال خود را در مسير خدمت صادقانه به كشور و وطن و شهرشان فدا کردند.شهردار شهيد خورگویی در زمان جنگ برای حفاظت از خاک، ناموس و جان مردم ترجيح دادند در خط مقدم باشند و در آنجا برای مردم خدمت كنند و به مقام والای شهادت رسيدند.
این مقام مسئول گفت:اين اتفاق برای دیگر شهدای شهرداری نیز صدق می كند شهید جوذری ، شهید مراد زاده ، شهید اورنگ پور ، شهید باصره و شهید داشته . اين عزيزان باعث و بانی آرامش و آسايش امروز جامعه ما هستند.
نوبانی گفت:ما بايد ارزش و شان و منزلت شهدا را هميشه متذكر و يادآور شويم هميشه پاس بداريم تا همه نسلها رهرو مسير شهدا باشند، و خدمت در جامعه دو جنبه دارد يكی در طول عمر و زمان فعاليت و زندگی و ديگری در راه حفظ سرزمين، وطن، خاک و اعتقاد، به احترام اين عزيزان امروز اين مراسم برگزار شده تا ارزش و اعتبار شهدا بار ديگر يادآوری شود.
نوبانی در ادامه عنوان کرد: شهرداری بندرعباس به اين عزيزان افتخار ميكند و در سراسر برنامه ها و مراسمات جلوه های حضور نام و ياد شهيد بايد جاری باشد و اگر امروز ما در اين فضا و در اين مكان و در جامعه با افتخار نام ايران اسلامی را به زبان می‌آوریم و از خدمت به مردم سخن ميگوييم فقط و فقط به خاطر شهدا و ايثارگران است.
اسمعيل جهانگيری مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت ارزشهای دفاع مقدس گفت: گراميداشت ياد و نام و خاطره شهدا كار نيک و پسنديده ای است و بايد ابعاد مختلف زندگی آنها بررسی و دراختيار مردم قرار گيرد.
جهانگيری روايت ايثار و پايمردی شهدا را يک قصه جاودانه عنوان كرد و فرهنگ شهادت را یک بركت الهی برای جامعه دانست.
وی گفت: شهيد باكری به عنوان شهردار در كشور به واسطه معرفی قدردانی و قدر شناسی یک الگو برای تمام نسلهاست و ما امروز بايد شايسته از شهيد خورگويی به عنوان شهردار بندرعباس نام ببريم و به شهروندان معرفی كنيم.
اسمعيل جهانگيری راوی اين يادواره شور و شوق شهدا برای رسيدن به معبود و حضرت دوست را لطف پروردگار دانست و فرهنگ شهید و شهادت رااز ناب‌ترین فرهنگ‌ها برای ترويج ايثار خواند.
اين مقام مسئول در ادامه خاطر نشان كرد: یکی از بزرگ ترین نعمت‌های خداوند متعال به ما نعمت حیات است و آنان که جان خود را در کف می‌گیرند و به جهاد با دشمنان خدا میروند عظمت و جایگاه بالایی پیدا میکنند.
همچنین در انتهای این مراسم از خانواده‌های شهدای شهرداری تقدیر به عمل آمد.

















































































 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13336
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید