• 1400/12/08 - 21:51
  • - تعداد بازدید: 680
  • - تعداد بازدیدکننده: 244
  • زمان مطالعه1 : 5 دقیقه
  • /Zzna

همايش تخصصي ارتباطات و روابط عمومی ٤ اسفند ١٤٠٠ با موضوع "ارتباطات و روابط عمومی استراتژيک در استانداردهای جهانی و روابط عمومی و مديريت هوشمند در شهرداری ها در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

همايش تخصصي ارتباطات و روابط عمومی ٤ اسفند ١٤٠٠ با موضوع "ارتباطات و روابط عمومی استراتژيک در استانداردهای جهانی و روابط عمومی و مديريت هوشمند در شهرداری ها در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش مديريت ارتباطات، امور بين الملل شهرداری بندرعباس این همايش كه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد دكتر حميد شكری خانقاه استاد دانشگاه و از متخصصين حوزه روابط عمومی ،ارتباطات و جامعه شناسی صاحب ٢٥ عنوان كتاب و چندين مقاله و پژوهش سخنران ويژه همايش بود. همچنين مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نوبت عصر با حضور در سالن فردوسی پيرامون اهميت روابط عمومی و كاركردها و وظايف روابط عمومی امروزی سخنرانی نمودند و از دكتر شكری تقدير به عمل آورد.
در ابتدای این همايش در نوبت صبح كه برای مسولين مديران و پرسنل روابط عمومي های شهرداری برگزار شد ضمن خیر مقدم مجری برنامه به مدعوین و شرکت کنندگان، پاسالار مدير ارتباطات و امور بين الملل شهرداری بندرعباس گفت: خداوند را شاكرم كه توفيق داد تا يك همايش تخصصی با بار علمی اكادميك و دانشگاهی در كلاس استاندارد جهانی روابط عمومی در شهرداری برگزار نماييم.


دكتر حميد شكری خانقاه :روابط عمومی ها باید تفاوت عملكردشان را در سازمانها نشان دهند و ارتباطات را نبايد در كارمند بودن خلاصه نمايند.
وی گفت:اگر مي‌خواهيم آينده بهتری برای روابط عمومی ها رقم بزنيم ، بايد از روزمرگی فاصله بگيريم و وظايف‌ و مسوليتها را بازانديشي كنيم و درايت خلاقيت و نوآوری را محور و مركز برنامه ريزی و هدف خود قرار دهيم.
حميد شكری خانقاء افزود :مجموعه روابط عمومی نمی تواند نسبت به موضوعات مهم بی تفاوت باشد به همين دليل و برای كمك به درك اطلاع رسانی و ارتباطات بايد فرآيند عملكرد روابط عمومی ساختار مند و با آگاهی و علم باشد روابط عمومی امروز مهمترين مساله در سازمان است چرا كه ارتباطات امروزه مهمترين مساله دنياست و چيزی قدرتمند تر از رسانه و ارتباطات وجود ندارد
استاد شكری بيان داشت :اگر روابط عمومی خلاق و نو آورانه وجود نداشته باشد اگر روابط عمومی هوشمند و استراتژيك نباشد اگر روابط عمومی در يك شغل خلاصه شود و عشق و مهارت و حرفه ای گری از آن حذف شود علاوه بر شكست سازمان ارتباطات اجتماعی درست و آگاهانه زندگی فردی و شخصی ما هم كسالت آور می شود. به همين دليل است بايد سعی كنيم از امور تكراری كمی فاصله بگيريم و با ابتكار عمل زندگی و حضور خود را در روابط عمومی ها بهينه تر كنيم. هر انچه ما را از تكرار و رخوت نجات ميدهد را بايد انجام دهيم حتی غذا و شكل لباس پوشيدن و يا هر چيز ديگر كه به زندگی فردی و روابط اجتماعی ما مربوط می شود را برای تحول سازمانی بايد تغيير دهيم و از رويه های معمول و مرسوم فاصله بگيريم. به روز باشيم آبديت باشيم بايد با علم روز پيش رويم زيرا روابط عمومی بدون مطالعه امكان پذير نيست.
وی اظهار كرد :آگاهی بخشی و انتشار اخبار خلاقيت و ايده پردازی همان اندازه كه در زندگی فردی اهميت دارد با يك تفاوت اندك در زندگی و سيستم سازمانی هم وجود دارد.در واقع اگر سازمان ها نهادها و شهرداری ها اگر بخواهند به حيات سالم و پويای خود ادامه دهند چاره ای ندارند جز اين كه متدهای مدرن و جهانی و استاندارد و استراتژيك را در موسسات شان تقويت كنند و به موازات آن به اصلاح سيستم ها و فرايندها بپردازند. و مسير های غلط را با آگاهی كشف و حذف نمايند و با تعیين مسير درست به نتيجه مطلوب برسند برای روابط عمومی ها مساله ی حرفه ای بودن و تخصص يك موضوع كليدی و حياتی است. در واقع به همه بخش های روابط عمومی بايد نيروی حرفه ای و متخصص تزريق شود و با استفاده ازخلاقيت در روابط عمومی انقلاب ايجاد كرد.برای اين كه بتوانيم روابط عمومی را از روزمرگی نجات بدهيم و به جايگاه حرفه ای خودش برسانيم بايد بازنگری كامل در وظايف و بخش های مختلف روابط عمومی داشته باشيم هم در ساختارها و هم در فرايندها.
اين استاد دانشگاه خاطر نشان شد: بايد سيستم را در كوچكترين برنامه ها و فعاليت های خودمان دخالت بدهيم تا تاثيرگذاری كارهايی كه انجام می دهيم و پیامهایی که طراحی و مخابره می کنیم بالا و بالاتر برود.به گونه ای كه اگر روزی روابط عمومی تعطيل شود سازمان و مردم حس كنند نقطه ضعفی وجود دارد و نبود روابط عمومی را كاملا ملموس ببينيم و حس كنيم روابط عمومی بيش از هر زمان و عرصه ديگری نيازمند و تشنه خلق و توليد محتوا است. به همين دليل شاغلان روابط عمومی بايد زمان زيادی را به اين امر اختصاص دهند.
وی تاكيد كرد: بحث نو آوری در رسانه و روابط عمومی، دانش، هنر و پیشرفت را نمايش می دهد لذا بايد با فکر و اندیشه روابط عمومی را گره زد و از روزمرگی دوری كرد زيرا پیشرفت و ترقی دیگر وسایل سخت‌افزاری نیست؛ چرا که ایده‌های نوين با نيروهای كاربلد و آگاه خلق می شوند امروز مسايل جامعه با راه حل های گذشته قابل حل نیست. ازاین‌رو ارتباطات درست صحيح و موقع در همه عرصه‌ها لازم است که باید در همه فعالیت‌ها به‌ویژه روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.
حميد شكری خانقاء در ادامه سخنرانی خود عنوان كرد:در بخش مالی روابط عمومی ها بايد براي همه مسايل بودجه دقيق درست و كارشناسی تعريف كنندو دريای هنر و خلاقيت را در روابط عمومی جاری كنند وبر طبق همین تعریف و تلفیق اقتصاد با فرهنگ و هنر در روابط عمومی شکل خواهد گرفت. و جايگاه ويژه روابط عمومی به عنوان يك عنصر قدرتمند خودنمايی مي كند روابط عمومی‌ها بايد در ارتباطات خود به درک صحيح از نكته نظرات مختلف مخاطبان برسند تا بتوانند در فرایند کارشان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که اعتماد عمومی را افزایش و اعتبار اجتماعی سازمان و نهاد مربوط را ارتقاء دهند.
در پايان اين همايش تخصصی در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر گواهينامه آموزشی برای شركت كنندگان صادر شد.




































 
 


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13258
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید