• 1400/10/07 - 16:28
  • - تعداد بازدید: 1263
  • - تعداد بازدیدکننده: 238
  • زمان مطالعه1 : 4 دقیقه
  • /ZuH9
شهردار بندرعباس در بیست و یکمین جلسه شورای شهر بندرعباس:

کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سوءمدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد/ نظم و انضباط مالی روی ریل خود در حال حرکت است

شهردار بندرعباس گفت: وقتی صحبت از عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش می آید این سئوال مهم در ذهن متبادر می گردد که کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سوءمدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد.

شهردار بندرعباس گفت: وقتی صحبت از عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش می آید این سئوال مهم در ذهن متبادر می گردد که کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سوءمدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد.


به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی با حضور در بیست و یکمین جلسه شورای شهر بندرعباس پاسخگوی سوالات مطرح شده هفت نفر از اعضای شورای شهر بود.
شهردار بندرعباس با اشاره به سوال اول اعضای شورای شهر؛عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش رو و امور جاری و اوضاع نابسامان در شهرداری و همچنین بی انگیزگی در کارکنان شهرداری بیان کرد: وقتی صحبت از عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش می آید این سئوال مهم در ذهن متبادر می گردد که کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سومدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد، در حوزه عدم توانمندی در خصوص اوضاع نابسامان شهرداری بندرعباس، کارهای جاری در حال انجام است و مشکلی نیست، حقوق ها به روز پرداخت می شود و از نظر من بحرانی به وجود نیامده است.
نوبانی افزود: در حوزه سیلی که پیش بینی شده، نشست های مختلفی با مدیر بحران شهرداری و استانداری برگزاری کردیم و کارها در حال انجام است، همکارانم بیش از گذشته و شبانه روزی در حال تلاش هستند تا خدمات رسانی خوبی به مردم داشته باشیم.
نوبانی گفت: وقتی سخن از اوضاع نابسامان شهرداری و بی انگیزگی کارکنان می شود این سئوال مهم پیش می آید که مبتنی بر کدام نظر سنجی نتیجه گیری شده و صدالبته مجموعه ای که همه میدانیم با چه مشکلات ریز و درشتی روبروست و انتظار معجزه برای حل آنان در مدت کوتاه نه منطبق بر علم مدیریت است و نه با معیارهای منطقی پذیرفتنی است و با یک ماه و ۲ ماه نمی توان همه مشکلات گذشته را حل کرد و در حال تلاش هستیم با برنامه ریزی کارها را پیش ببریم.
وی افزود: در حوزه های خدمات شهری و عمرانی کار به خوبی پیش می رود و نظم و انضباط مالی روی ریل خود در حال حرکت است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ما مشكل حادی در مديريت شهری نداريم بلكه چالش ما تمركز بر برون رفت از مشكلات ريشه ای است كه تغیيرات بنيادين در حوزه های مختلف در حال شكل گيری است.
وی بیان کرد: ما معتقد هستيم ظرفيت نيروهای شهرداری بيش از استفاده ای هست كه در گذشته از آن بهره برده اند آنچه مبرهن و روشن برای شهرداری است برنامه ريزی و توليد فكر و ايده برای حل مسايل خرد و كلان مانند: پيگيری ها در گذشته شايد مقطعی و فصلی بوده اما در حال حاضر بر ضرورت پيگيری و پا فشاری بر حل مساله به طور جدی و شبانه روزی اتفاق افتاده است.
شهردار بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: هيچ گونه سهل انگاری و ضعفی از جانب هيچ مديری در سيستم فعلی پذيرفتنی نيست و آنچه موفقيت ما را رقم ميزند تداوم حركت جهادی و خدمت بی منت به مردم است قطعا در اين راه از مشاوران برجسته، انديشمندان و نخبگان و همچنين همراهی شورای شهر بهره خواهيم برد.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: بنده برای تفريح و سرگرمی و اسم و رسم وارد مجموعه شهرداری نشده ام و هدفم كاملا شفاف و روشن است و به درستی بر اهميت پاكدستی و بيت المال واقف هستم و از هيچ گونه بی انگيزگی و بی رغبتی چشم پوشی نخواهم كرد، اگر مصداق اين بی انگيزگی ها در سوال اعضای محترم شورای شهر مشخص تر بود ميتوانستيم با خرد جمعی و راهكارهای علمی و عملی مساله را در حال حاضر نابسامانی در شهرداری بندرعباس در حال عقب گرد است و تمام راه و روشهای نابسامانی در حال مسدود شدن است.
شهردار بندرعباس عنوان کرد: اينكه ما ظرفيت نيروهای شهرداری را تقويت ميكنيم و اعتبار آنها را با عملكرد مثبت نشان می دهيم گواه اين مساله است، مدير و مسئولی در هيچ جايگاهی از شهرداری مصونيت ندارد كه اگر مسئوليت خود را درست انجام نداد در جايگاه خود بماند.
نوبانی با اشاره به سوال دوم اعضای شورای شهر؛عدم تغییر و اصلاح تیم حقوقی شهرداری با توجه به شکست های مکرر در پرونده های مختلف حقوقی و قضایی و استفاده از همان افراد در واحد حقوقی که منجر به بروز مشکلات گردیده است خاطرنشان کرد: بنده معتقدم هم تعداد پرونده ها و هم تعداد آراء بسیار زیاد است، اما در این مدت با مطالعه دقیق علل و عوامل به نکته ای مهم دست یافتم و آن اینکه متاسفانه زمان طلایی انعقاد قرار دادها، از مشاوره های حقوقی بهره نگرفته ایم و زمانی که مسئله به طرح دعوا در مراجع قضایی می کشد تازه بخش حقوقی را وارد می کنیم، در حالیکه در قراردادها باید امور حقوقی نظارت داشته باشد و برای اصلاحات مداخله نماید .
نوبانی در پایان تصریح کرد: در خصوص عدم تغییر تیم حقوقی شهرداری، ما این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و این مسئله را پیش گرفتیم تا اتفاقات خوبی در مجموعه حقوقی شهرداری بیفتد. برای تقویت مجموعه حقوقی فکرهایی داریم و با مرور زمان انجام می دهیم.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویژه,اخبار برگزیده,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 11942
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید