مدیر بازرسی شهرداری بندرعباس مطرح کرد:
فضای سبز اولویت اول شهروندان بندرعباسی/ در سال 1397 سامانه 137 پاسخگوی شهروندان
مدیر اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری بندرعباس گفت: سامانه 137 در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شهروندان بوده و شنونده انتقاد، پیشنهاد، شکایات و موضاعاتی که در سطح شهر و در ارتباط با شهرداری است.
مدیر اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری بندرعباس گفت: سامانه 137 در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شهروندان بوده و شنونده انتقاد، پیشنهاد، شکایات و موضاعاتی که در سطح شهر و در ارتباط با شهرداری است.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل شهرداری بندرعباس موسی اکبری با بیان اینکه مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مسئول نظارت بر دستورالعملهای مختلف در شهرداری است، گفت: به طور کلی در حوزه شهرداریها با سه عنصر شهر، شهرداری و شهروند مواجه هستیم که عمدتاً مخاطبین شهرداریها، در حوزه کاری به شکلی با این سه واژه که هر کدام مقولههای گستردهای را در بر میگیرند مرتبط هستند و آشنایی دارند.
مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری بندرعباس در ادامه افزود: این مدیریت فعالیتهای خود را برای نظارت و برنامهریزی، عملکرد و پایش امور در حین اجرا برای این سه حوزه تدوین و اجرایی کرده است.
اکبری با تاکید بر اینکه در حوزه شهروندی، توجه به نظارت همگانی و بهرهگیری از سامانه 1837 در دستور کار این مدیریت قرار گرفته بود، تصریح کرد: سامانه 1837که تا کنون شنونده دیدگاههای شهروندان در عناوین مختلفی چون شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تقدیر بود، که در راستای یکسانسازی سامانههای شهرداری در سراسر کشور، در سال 1397 به سامانه 137 تبدیل شده است.
وی با تاکید بر توجه این مدیریت بر نقش نظارت در کلیه معاونتها و سازمانهای شهرداری بندرعباس گفت: شکایات از طریق سامانه سامد، اداره کل بازرسی، شکایاتهای مکتوب و حضوری و تماس تلفنی با سامانه 137به این اداره ارسال میشود که در زمان مشخص و تعیین شده به آنها پاسخ داده میشود.
اکبری با بیان اینکه شکایاتی که از طریق سامانه سامد و استانداری به این مدیریت اعلام میشود باید در مدت زمان 48 تا 72 ساعت پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: در سال 1396 تعداد 445 مورد شکایت به این مدیریت ارجاع شد، که از این تعداد 432 مورد آن مختومه و 13 مورد آن در دست پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان بازوی اصلی ما در مدیریت بازرسی هستند، افزود: با توجه به تماسهای شهروندان به سامانه 1837 بازرسی در سال 96، فضای سبز اولویت اول شهروندان بوده است.
مدیر اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری بندرعباس آسفالت معابر و کوچهها را اولویت بعدی شهروندان دانست و ادامه داد: با توجه به قراردادهایی که در این حوزهها منعقد شده است، انتظارات به جای شهروندان حتماً براورده خواهد شد.
این مقام مسئول اولویت بعدی شهروندان را جمع آوری زباله عنوان کرد، و گفت: این موضوع را از طریق معاونت خدمات شهری و شهرداری مناطق پیگیری ودر راستای برنامهریزی بهتر، خواستههای به حق شهروندان، به مدیران شهری انعکاس داده شده است.
اکبری با بیان اینکه نظافت و نخاله اولویتهای بعدی شهروندان است، افزود: سامانه 137 در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شهروندان بوده و شنونده انتقاد، پیشنهاد، شکایات و موضاعاتی که در سطح شهر و در ارتباط با شهرداری است.
وی با اشاره به اینکه نیازها و اولویتهای شهروندان به مدیران شهری ارسال میشود تا اولویت شهروندان در برنامهریزیهای شهری دیده شود، تصریح کرد: در سال 1396 تعداد 6200 مورد، با تماس شهروندان، در سامانه 1837 ثبت شد.
مدیر اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری بندرعباس یکی از وظایف مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد دستگاهها و بازدیدهای سرزده ، حضور و فعال بودن مدیر در دستگاهها عنوان کرد و گفت: اولین ارزیابی که در زیر مجموعه شهرداری بندرعباس در سال 97 در دست ارزیابی است، عملکرد ستاد استقبال از بهار است که در طول سال، حوزههای امور اداری، مالی و سایر بخشها مورد ارزیابی قرار میگیرد.
اکبری در آخر بیان کرد: انتظار داریم شهروندان با ارایه پیشنهادها و راهکارها به مجموعه شهرداری، یاری رسان این مجموعه باشند، چرا که شهرداری باید با توجه به نیازهایهای شهروندان، خدمات را ارائه کند، تا بتوانیم شهری برای همه شهروندان بسازیم.
نظر دهید