• 1403/04/14 - 17:26
  • - تعداد بازدید: 437
  • - تعداد بازدیدکننده: 432
  • زمان مطالعه1 : 1 دقیقه
  • /Zb7b

رونمایی از دیوار نگاره ی قهرمانان هرمزگان

در آستانه ی فرا رسیدن ماه محرم ،ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین از دیوار نگاره ی قهرمانان هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس این اثر هنری که  محصول تلاش و کوشش چهار ماهه هنرمند حوزه هنری استان هرمزگان و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس رو نمایی شد.
سلمانی کارشناس تشریفات و تبلیغات محیطی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس و مسئول اجراو نظارت طرح در مورد این دیوار نگاره گفت : تمثال مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حاجبی دارا رئیسی و شهدای مدافع حرم تختی نژاد سالاری و زارعی در این دیوار نگاره طراحی شده و در ظلع غربی شهرداری مرکزی نصب شده است.
وی افزود :ترکیب بندی مناسب ،رنگ و فضای بومی و فولکوریک همچنین اشاره به تاریخ و پیشینه مبارزه مردم جنوب و هرمزگان بر علیه استعمار ،معماری جنوب ،پوشش زنان و مردان ،پوشش گیاهی جنوب ،صید و صیادی ،صنایع دستی ،توجه به اقلیم جنوب از جمله عناصری هستند که در این طرح به خوبی و هنرمندانه ترسیم و طراحی شده است.
کوروش سلمانی توجه مطلق به زیبا شناسی در انعکاس و بازخورد نقاشی ها ،طرح ها و دیوار نگاره های شهری را برای یک شهر رو به رشد و در مسیر پیشرفت  واجب عنوان کرد و بیان داشت: برای اثر گذاری و انتقال محتوا و مفهوم یک اثر هنری باید مخاطب شناسی کنیم و جنبه های هنری اثر را فدای سلیقه و گرایش خاص نکنیم چرا که زبان هنر قدرتمند ترین وسیله  و ابزار برای فرهنگ سازی ،تقویت فرهنگ و اشاعه ی آن می باشد و نسل امروز و فردای ما باید با قهرمانان ملی و منطقه ای خود به خوبی آشنا شوند و شهدا در رتبه اول قهرمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در تمام نظام ها هستند.
لازم به ذکر است این دیوار نگاره به سفارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس و ایده و طراحی هنرمند فرهیخته استان  مهران پندار آماده شده و چاپ و نصب آن را مجموعه هرمز گرافیک بر عهده داشته است.
  • گروه خبری : اخبار برگزیده,اطلاعیه ها,اخبار عمومی
  • کد خبر : 18878
کلمات کلیدی

تصاویر